måndag 20 oktober 2014

OPI Mod About You + The Power Of Pink

I dag drar en ny temavecka igång. United In Pink syftar till att uppmärksamma kampen mot bröstcancer och värdinna är Helena på Lacky Corner. Jag tänkte vara med ett par dagar i alla fall, bland annat med årets Pink Of Hearts-duo från OPI. OPI släpper ju varje år en duo med två lack där en del av intäkterna skänks till bröstcancerforskningen.

I år består duon av två riktigt snygga lack. Mod About You finns sedan tidigare i OPI:s sortiment och är en supersnygg krispig ljusrosa. Sådana här pasteller har ju ofta en knepig formula, men det gäller inte Mod About You. Den har faktiskt en himmelsk formula! Den täcker med två lager och blir inte strimmig och ojämn som pasteller gärna blir. Jag älskar det här lacket!



Det andra lacket, The Power of Pink, är ett skirt, mjölkigt ljusrosa glitterlack med glitter i olika storlekar i vitt och rosa. Jag lade ett lager ovanpå Mod About You och tycker det blev superfint! Formulan är hyfsat tunn och ganska lättlackat. Man får jobba lite för att sprida glittret jämnt på nageln, men det krävs verkligen ingen större utrustning.



Mod About You och The Power of Pink säljs alltså som en duo tillsammans med en liten nagelfil. Priset är 310 kr.

Mitt betyg: 4/5

Time to show you the Pink of Hearts duo for 2014. The two polishes are Mod About You, a crispy pink pastel with an excellent formula, and The Power Of Pink, a milky pink base with glitter in white and pink. The last picture shows one coat of The Power Of Pink on top of Mod About You. I love them together!

19 kommentarer:

  1. Jag gillar bägge lacken, sååå fin manikyr. :-)

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja, jag håller verkligen med! Älskar båda lacken!

      Radera
  3. Snyggt! Och helt perfekt för kampanjen :) Hade nog gillat om the Power of Pink täckt bättre på egen hand dock, nu ser det mest ut som en regelrätt topper.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag skulle inte försöka göra det opakt på egen hand. Det behöver en bas.

      Radera
  4. Jättefint! Jag är sugen på att införskaffa dom här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är absolut värda att köpa. Jag var inte så jättepepp på dem innan jag testade, men nu är jag förälskad!

      Radera
  5. Glitterlacket är ju jättefint. Det kan jag allt tänka mig att äga. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Mod About You också, det är så fint och har så bra egenskaper. :-)

      Radera
  6. Båda två är fina! Klarar mig egentligen utan dem men med tanke på den här temaveckan hade de varit schyssta att ha...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det här är finaste Pink of Hearts-duon på många år!

      Radera
  7. Snygga lack, bägge två! Nu lurar du mig att shoppa igen känner jag... jag hade ju köpstopp. :)
    / Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men de här är faktiskt värda att skaffa. :-)

      Radera
  8. Tycker det är finast med glittret över :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Mod About You på egen hand också, kommer garanterat att plocka fram det fler gånger.

      Radera
  9. Fina lack båda två, men särskilt snygga tillsammans!

    SvaraRadera
  10. It really like the glitter topper :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!