onsdag 15 oktober 2014

OPI With A Nice Finnish

OPI With A Nice Finnish  är en väldigt gultonad guldfärg med en metallisk finish. Tyvärr är guldnyansen inte alls min kopp te. Färgen får mig faktiskt att tänka på... urin. Ledsen, men så är det. Isch.






Formulan är lagom tjock och lätt att lacka med, men den lämnar en hel del penseldragsmärken. Två lager gav mig full täckning.

Mitt betyg: 2/5

OPI With A Nice Finnish is a very yellow toned gold metallic. Too yellow for my taste, the color actually makes me think of urine. No, this is not my cup of tea. 
The formula is good, but it does leave you with some visible brushstroke marks. Two coats gave me complete coverage.

20 kommentarer:

  1. Haha:) jag tycker faktiskt rätt bra om detta, har använt det i minst en nail art, utöver swatchen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag klarar bara inte av färgen! Men det kan ju vara en hudtonsfråga förstås. :-)

      Radera
  2. Ett kisslack? Följer min magkänsla och hoppar över den då. :D

    SvaraRadera
  3. Kan bara säga USCH om det här.
    / Maria

    SvaraRadera
  4. Huuu. Nä, detta kommer aldrig att komma hem till mig. :)

    SvaraRadera
  5. Urinfärgade lack lockar inte mig så värst mycket faktiskt.

    SvaraRadera
  6. Njaa, ser lite daterat ut faktiskt, 70-80-tal.

    SvaraRadera
  7. Jag är ju lite svag för allehanda guldlack så tycker inte det var SÅÅ hemskt... men ingen favorit direkt =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar också guld, men det måste vara rätt nyans. :-)

      Radera
  8. It's a nice colour. I don't mind brushstokes so much if the polish is lovely! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Neither do I, but I don't like this shade of gold.

      Radera
  9. "Urine" >laughing out loud< you're spot on!!
    Love your swatching though, especially the hand pic always gives a very good colour representation!

    SvaraRadera
  10. Jag tycker färgen ser fin ut, fick inte riktigt samma associationer som du ;) Däremot är jag inte dunderförtjust i penseldragen.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!