söndag 14 augusti 2011

KleanColor Metallic Orange

Metallic Orange är det första lacket från KleanColor som jag testar och jag är imponerad! Färgen är ju fantastisk, verkligen glödande orange, och det får mig att tänka på den bästa sortens höst då träden är eldfärgade och luften är frisk. Jag såg det hos One Inch Nails och visste att jag var tvungen att ha det!

Formulan var lätt att lacka med och det täcker med bara ett lager. Jag körde på ett andra lager i alla fall och tycker nog att det gav färgen ännu mer djup.

Metallic Orange är verkligen sinnessjukt vacker enligt mig och ett toppenlack på alla sätt!

Mitt betyg: 5/5

Sambons kommentar: "Det ser ut som en fuskbränna. I like it!"

English: Metallic Orange is the first polish from KleanColor that I've tried and I'm thrilled! Such a gorgeous, glowy orange! It makes me long for fall. It's very easy to work with and it's opaque after just one coat, although I did two coats and I think the second coat gave the color some extra depth."

20 kommentarer:

  1. Haha, dina bilder gjorde att jag ville köpa en till flaska! Det är så underbart läckert. Och hade fuskbrännor sett ut så här hade jag gjort allt för att bli ett vandrande, glödande höstlöv. :D

    SvaraRadera
  2. Ja, vad ska man säga? Den där önskelistan är oroväckande lång som den är och så visar du upp det här. Bara till att ta fram listan och göra den längre. :) Vackert, vackert, vackert.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig och glödande färg!

    SvaraRadera
  4. That is a beautiful polish, I love it!

    SvaraRadera
  5. jag är glad att jag inte är kvinna- om jag skulle köpa alla lack som är snygga på dig skulle jag bli ruinerad :)

    SvaraRadera
  6. visst är metalliclacken underbara :) Jag måste köpa backuper av ett gäng för jag har gått hårt åt mina flaskor redan :p

    SvaraRadera
  7. I can't get over the smell of these polishes. Something that smells so bad can't be safe to use :( I have the gorgeous chunky holos, but I'm afraid to use it. Doesn't the smell bother you?

    SvaraRadera
  8. Ooohhh so gorgeous! Like molten fire!
    And it looks so pretty on you too.

    SvaraRadera
  9. Jag är också tvungen att ha det. det står på listan för framtida inköp!

    SvaraRadera
  10. wow detta va super snyggt!!! Har flera kleancolor metallic men inte denna, nu måste den oxå beställas :) Ang ditt rosa metallic som hade läckt, det hade även mitt rosa metallic gjort.. skumt.. Men som du skrev så är dom ju så billiga så de e inget man klagar över :)

    SvaraRadera
  11. Chaosophia: Haha, ibland förstår jag mig inte på sambons kommentar (ganska ofta faktiskt). Tydligen är en fuskbränna något vackert i hans ögon. :-)

    Solveig: Visst är det sinnessjukt snyggt!

    Pamsan: Jadu, jag undrar hur mycket pengar som gått åt om man skulle slängt iväg en beställning som omfattar hela ens önskelista. Förmodligen skulle det motsvara hela Sveriges BNP eller något. :-)

    Annie: Visst är det! Tokvackert!

    Charlotte: Me too!

    Cactus: Ja, jag funderar på om jag inte måste köpa en backup på denna faktiskt. :-)

    Roblove: To be honest I didn't think this smelled that bad. Just different. But not worse than other polish really.

    ChaosButterfly: Thanks! :-)

    Sminkan: Ja, du måste skaffa detta!

    Nails By Desiré: Ja, den här måste du ha! Vad skumt att din rosa också hade läckt. Men det är väl förmodligen bara en slump. :-)

    SvaraRadera
  12. Tyckte att dina bilder var såå fina så att jag beställde det från beautyjoint, tillsammans med en bunte andra lack från KleanColor :D

    SvaraRadera
  13. Det här var jättefint, det hamnar på önskelistan hos mig också!

    SvaraRadera
  14. Kerstin: Ja, det måste du!

    Martine: Vad kul, du kommer inte bli besviken! :-)

    Nageldraken: Ja, det här är ett lack alla borde ha i sin samling!

    SvaraRadera
  15. Jättevacker, tycker jag också. Och väldigt höstigt. Jag tror faktiskt att lacket är ännu mer fantastiskt en solig, kall höstdag i oktober. Eller för att lysa upp en grå novembermorgon.

    SvaraRadera
  16. Helt fantastiskt snyggt! Gillar inte orange normalt men vem kan inte gilla det där?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!