söndag 11 mars 2012

OPI Holland - sammanfattning

Det tog sin lilla tid, men nu har jag äntligen swatchat mig igenom OPI:s vårkollektion Holland. Dags för en sammanfattning, alltså. Som vanligt rankar jag dem i favoritordning.


Överlag tycker jag att det här är en riktigt fin kollektion. En bra blandning av färger och finishar.
Vampsterdam känns lite malplacerad, men det har jag egentligen ingenting emot.

Skulle ni ha rankat dem annorlunda? Vilka är era favoriter? Kommer ni att köpa eller har ni redan köpt något från Holland-kollektionen?

16 kommentarer:

  1. Tycker det finns några fina där. Men tycker det är lite konstigt med två som är så himla lika i samma kollektion :S (Rotterdam och Herring Problem) De kanske är mer olika IRL men ändå.

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag är lite förtjust i denna kollektionen. Har inte köpt några lack ur den ännu men det blir nog några köp iaf. Jag som varit sugen på Dutch'Ya Just Love OPI?, är den inte så skojig ändå?

    SvaraRadera
  3. Oh, jag gillar denna kollektion och faktiskt de flesta av dom. Kul med de starka färgern jämtemot de lite mer dova och enkla. En klar topp kollektion!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att Vampsterdam var klockren! Ett lack helt i min smak! Även om det känns, som du säger, mer som ett höstlack.

    SvaraRadera
  5. Pedal Faster Suzi och Kiss Me On My Tulips är min favoriter ur den här kollektionen. Om jag lyckas skrapa ihop lite pengar så känns det som jag skulle bära dem en hel del under våren. Det är jag och rosa i vår tydligen :) Mycket snygga!

    SvaraRadera
  6. Skulle kunna tänka mig ett par av dem men det är så många andra lack före på önskelistan så det lär aldrig bli av tror jag. Prioriterar holo och duokromt framför skimmer och creme any time :)

    SvaraRadera
  7. A roll in the hague är jag lite sugen på. Många av dom är fina, men det finns andra jag är mer intresserad av.

    SvaraRadera
  8. Många fina lack här! Mina favoriter är I Have a Herring Problem och Thanks a Windmillion :) Även Pedal Faster Suzi ser jättefint ut.

    SvaraRadera
  9. Det är inga av dem som lockar mig så där extremt, kommer nog satsa på andra lackinköp. Möjligen, möjligen, möjligen att I don't give a Rotterdam skulle kunna få en plats i inköpskorgen, möjligen.

    SvaraRadera
  10. Jag var inte alls intresserad av den här kollektionen från början, men nu har jag börjat bli lite smått sugen på I don't give a Rotterdam.

    SvaraRadera
  11. Vampsterdam skulle bra gärna få flytta hem till mig. Ett lack precis i min smak. Dock har jag köpstopp på nagellack efter en incident med en tappad flaska och ett trägolv :(

    SvaraRadera
  12. Håller med om att Vampsterdam känns malplacerad. Dock är den min favorit i kollektionen så detta är nog inte en kollektion för mig...

    SvaraRadera
  13. Helga: Visst påminner de om varandra, men jag tycker inte att de är svåra att hålla isär ändå.

    Pamsan: Nej, jag tycker verkligen inte att den är skojig alls. Men många andra verkar ju gilla den så kanske skulle den gå hem hos dig också. :-)

    Emma: Jag tycker hälften av lacken är värda att äga i alla fall. Sen finns det några som antingen inte passar mig eller som jag tycker är tråkiga.

    Linda: Det är verkligen inget fel på det, bara lite udda i den här kollektionen.

    Tove: Jag är faktiskt också ganska sugen på rosa. Rosa och orange. :-)

    Cactus: Jag gillar att variera mig. :-)

    Helena: ARITH är ett underbart lack! Klart värt att äga om man gillar orange.

    My Nail Polish Online: PFS ser fin ut i flaskan, men jag tycker inte att jag passar i det.

    Lela: IDGAR är tokvackert! Ett perfekt vårlack.

    Roxcat: Tror du skulle gilla det, slå till!

    Bella: Ajdå, låter inget vidare. :-(

    Emma P: Haha, nä, då är det här nog inte din kollektion. :-)

    SvaraRadera
  14. Vampsterdam är den jag tycker är snyggast på dina bilder, men jag har förstått att den är både frostig och penseldragig. De andra är fina men inte så att jag måste ha dem.

    SvaraRadera
  15. Och orange vet vi ju att det botar huvudvärk, eller hur? ;)

    SvaraRadera
  16. Sminkan: Ja, den är frostig. Inte så att det stör mig dock, men det är ändå inte min favorit.

    Tove: Ja, orange hjälper nog mot allt! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!