fredag 30 mars 2012

Essie Orange, It's Obvious

I dag är det fredag, men jag har inget holografiskt att visa er. I stället får ni se Essie Orange, It's Obvious, ett orange krämlack som drar mot tomatrött. Jag älskar såklart färgen, orange är min favoritfärg i vår.


Formulan är trevlig, men jag behövde faktiskt tre lager för att få ett täckande och jämnt resultat. Jag tror dock att det kan ha berott på min teknik, hade jag varit mer noggrann hade jag nog klarat mig med två lager.

Mitt betyg: 4/5

Essie Orange, It's Obvious from the spring collection Tour de Finance is an orange creme that leans a little towards being tomato red. Very nice, I'm loving orange cremes this spring.
Nice formula, but I did need three coats for an even and opaque result, though I believe that was my fault. Had I been more careful while applying it I think I could have gotten by with just two coats.

7 kommentarer:

  1. Jag tyckte också att det var lite svårt, så jag tror faktiskt att det var lacket. Väldigt snyggt på dig och dina fantastiska händer.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar det här lacket. Jag är så glad att du gav mig det för det är så himla perfekt orange!

    SvaraRadera
  3. Kerstin: Visst är den! :-D

    Tove: Där ser man, då kanske det inte var mitt fel då! :-)

    Helena: Visst är det! Älskar verkligen orange!

    Sminkan: Vad kul att höra att det kom till en ägare som älskar det. :-)

    SvaraRadera
  4. Hur mycket kostar essie lack?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!