tisdag 20 mars 2012

OPI Come To Poppy

OPI Come To Poppy släpptes med förra årets sommarkollektion Nice Stems. Jag velade länge fram och tillbaka kring huruvida jag behövde dem, men till slut klickade jag hem minisetet. Come To Poppy är ett karamelligt rosa lack med fint silverskimmer. Jag får lite penseldragsmärken, men inte så att det stör mig särskilt mycket.

Som ni ser torkar det till en halvmatt yta. Vill man ha glans får man alltså använda ett överlack.

Formulan var bra, men det krävs tre lager för att det ska täcka helt.

Jag är inte helt såld på detta. Den rosa nyansen är inte riktigt min grej och jag är inte så förtjust i silverskimret heller. Det känns lite omodernt. Tur att jag köpte minisetet och inte fullstora flaskor.

Mitt betyg: 3/5

OPI Come To Poppy was released with last year's summer collection, Nice Stems. It's a hot pink with very fine silver shimmer. I don't know, I'm not really liking this shade of pink and I can't say I love the shimmer in it eithr. It feels a little dated to me.
The formula was fine though, but it's a little sheer. I needed three coats for opacity.

9 kommentarer:

  1. Jag tänkte också "omodernt". Lockar inte alls, mest tack vare finishen.

    SvaraRadera
  2. Ja, det ser inte så lockande ut. Tack och lov för miniset!

    SvaraRadera
  3. Den var ju gullig.... men neee.. tror inte det...

    SvaraRadera
  4. Alltså....det är snyggare på dig än på mig....jag tycker också det känns lite "tantigt" eller vad man ska säga. Faktum är att jag hellre skulle bära ett 100% frostigt lack än det här eftersom då gör man det ju med flit. Den här hjälptes inte heller av ett topplager med "I lily love you" (som var det snygga lacket i kollektionen).

    SvaraRadera
  5. Den ser inte så tokig ut, men det känns som en färg som man har sett många gånger, i många nästan likadana varianter... Tredje bilden uppifrån gör den tantig dock.

    SvaraRadera
  6. Pamsan: Nej, det här är inget du behöver. :-)

    Sminkan: Ja, när man känner sig osäker så är det guld värt att de finns.

    Annie: Nej, den är inte något vidare faktiskt.

    Anonym: Jag har inte hunnit testa I Lily Love You (så gulligt namn!) än, men har en känsla av att jag inte kommer att bli så förtjust, tyvärr.

    My Nail Polish Online: Jag har nog inget som detta i samlingen sen tidigare dock. Har många rosa skimmerlack, men inget med den här typen av skimmer.

    SvaraRadera
  7. Åh de flaskorna är så gulliga! Ser ut som att din hand är mkt större idag haha :) Fin färg men ingen jag skulle lägga en massa pengar på.

    SvaraRadera
  8. Helga: Ja, det ser verkligen ut som att man har jättehänder! Svårt att få sin hand att se elegant ut, haha!

    SvaraRadera
  9. Oj vad snyggt:) Riktigt läckert rosa lack, snyggt till sommaren. Hoppas ni får trevligt i Wien!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!