tisdag 13 mars 2012

Essie Ole Caliente

Essie Ole Caliente är ett korallrött krämlack. Hemskt tjusigt måste jag säga. Så fint att det kanske är min favorit bland korallröda krämisar.

Det är lysande rött, men inte neon. Det torkar till en högglansig yta även utan överlack. Formulan är klockren och det täcker med två lager.

Mitt betyg: 4/5

Essie Ole Caliente is a bright coral red, released with Essie's spring collection Tour de Finance. This is so pretty, I think this may be my new coral red favourite. The formula was great and it covers in two coats.

13 kommentarer:

  1. Jag fattar inte att jag fortfarande inte äger något Essie-lack. Du har visat många fina så jag ska nog se över min önskelista. Rött och korall kan knappast gå fel. Det här ser helt underbart ut.

    SvaraRadera
  2. Den ser smaskig ut! Jag kanske måste ha den...

    SvaraRadera
  3. Oh, vad vackert! Jag har inte testat min än, men jag blev sugen nu!

    SvaraRadera
  4. Wow, mycket snyggare än i flaskan verkligen. Nu blev jag sugen på att testa mitt...

    SvaraRadera
  5. Den ser så härligt och godisaktigt ut! Ångrar nu att jag inte har köpt den

    SvaraRadera
  6. Carina: Visst är den snygg!

    Kerstin: Tack!

    Pamsan: Inte ett enda? Men hur är det möjligt? De har ju riktigt många fina lack. :-)

    Emmy: Tack!

    Roxcat: Visst är den tjusig!

    Sminkan: Ja, smaskig är ordet!

    My Nail Polish Online: Ska bli roligt att läsa om vad du tycker om det!

    Emma P: Jag tycker det ser fint ut i flaskan, men det är ännu snyggare på. :-)

    BrilliantNail: Det är inte försent än, vet du! :-)

    SvaraRadera
  7. På bilderna ser det mer hallonrött ut än korallrött. Vad är mest riktigt skulle du säga?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!