onsdag 14 mars 2012

China Glaze Fast Track

China Glaze Fast Track fick bli det första lacket ut att testas av Hunger Games-lacken. Det består av en ljust gråbrun bas med massor av väldigt gult guldskimmer. I flaskan ser skimret klart gult ut, väl på nageln uppfattar jag det som guldigare.

Det är fint och jag har ingen dupe till detta sen tidigare, men jag är inte riktigt så förtjust som jag trodde att jag skulle bli. Färgen passar inte riktigt till min hudton.

Formulan var tjock och liksom fluffig. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt. Torktiden var ganska lång trots att jag avslutade med ett lager Seche Vite.

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Fast Track was released with The Hunger Games Capitol Colors collection and it's sort of light greyish brown base with lots of very yellow gold shimmer. In the bottle the shimmer looks yellow, on the nails it looks more gold.
I like it, it's quite unique and I know I don't have anything similar in my stash since before. But I don't think the color suits my skin tone that well, so I'm not loving it as much as I thought I would.
The formula was thick, but I still needed three coats for opacity. Drying time was quite long, even with Seche Vite.

12 kommentarer:

  1. Okej... Jag stryker från listan då. Tjock och fluffig formula är inte så lockande...

    SvaraRadera
  2. Stryker det från listan jag med. Kan räcka med Classic camel som jag tycker det påminner om även om jag ser att färgen inte är densamma. Mer lera här va?

    SvaraRadera
  3. Ok, det här var helt klart min grej färgmässigt! Jag trodde jag skulle klara mig utan att skaffa något ifrån Hunger Games kollektionen, men jag antar att jag trodde fel. Det enda som avskräcker är formulan.

    SvaraRadera
  4. Ibland tycker jag mig även se en grön flash av glitter i visst artificiellt ljus men det räcker inte för min del för att det ska bli spännande. Jag upplevde dock inte att formulan var tjock, min var snarare tunn och väldigt rinnig.

    SvaraRadera
  5. Den ser ju väldigt fin ut.. Synd med formulan bara då..

    SvaraRadera
  6. Inte min färg heller:/ Beställde bara 3-4 Hunger Games lack så jag ser gärna flera bilder och recentioner medan jag väntar på paket!

    SvaraRadera
  7. Åh, nu blir jag lite kluven... Jag har sett andra bilder på det där det sett helt magiskt ut. Har hunnit klicka hem en flaska i alla fall, får se vad jag tycker om det när det kommer!

    SvaraRadera
  8. Tänk det finns inte ett enda lack ur Hunger Games som jag känner mig riktigtsugen på (men det brukar ändras). Det här är fint i teorin.. men - mjeh.

    SvaraRadera
  9. Vart beställer ni dessa lack!!? Jag har fortfarande inte hittat nåt ställe i Sverige som säljer dem.

    SvaraRadera
  10. Spännande färg, får se om jag klickar hem det oxå när det väl blir min tur.

    SvaraRadera
  11. Jag har det här lacket på mig nu, och jag måste säga att jag älskar det. Personligen upplevde jag det som rätt lättlackat och var glad att det täckte på två lager. Jag tycker nog att man kan ana både gröna och röda toner i skimret om man tittar noga. Gillar man quirky neutrals så är det här ett måste!

    @desirée: Jag beställer china glaze lack från transdesign.com. Där kostar de $2.99 styck. Den billigaste frakten (upp till nio lack) kostar dock $23 så jag rekommenderar att man köper på sig några stycken på en gång. (jag köper alltid nio åt gången)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!