tisdag 27 mars 2012

OPI The Amazing Spiderman - flaskbilder

För några dagar sen fick jag hem årets Brights-kollektion från OPI. The Amazing Spiderman collection. Den släpps i maj, i anslutning till den nya Spiderman-filmen.

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna och har inte hunnit testa något av lacken, men här är lite flaskbilder i alla fall.

Your Web Or Mine? Rosa med vad ser ut som frostfinish.

Call Me Gwen-ever. Mjukt korallfärgat krämlack.

Just Spotted the Lizard. OPI:s take på Chanels hajpade Peridot från i höstas.


Number One Nemesis. Grafitgrått med guldskimmer. Möjlig dupe till Chanel Graphite.

Into the Night. Extremvackert blått skimmerlack.

My Boyfriend Scales Walls. Vitt krämlack med en droppe grått i.

Green Shatter. Grönt, skimrigt krackeleringslack.

För mig känns den här kollektionen klockren. Jag gillar att det inte känns som en klassisk sommarkollektion. Jag äger varken Peridot eller Graphite (eller några andra dupes till de lacken) så jag tycker det ska bli superkul att få testa Just Spotted the Lizard och Number One Nemesis.

Call Me Gwen-ever ser ut som en härlig sommarfärg och My Boyfriend Scales Walls ser också fint ut (håller tummarna för att appliceringen är bra bara!). Into the Night är otroligt vacker i flaskan och jag tror faktiskt inte att jag har någon liknande blå sen tidigare.

Det enda lacket som inte ropar mitt namn är Your Web or Mine?, men det kanske överraskar.

Green Shatter
lockar väl i och för sig inte heller, är ju som alla andra rätt trött på krackeleringslack vid det här laget. Men intressant nog så går shatter-lacken fortfarande otroligt bra i USA och det är därför man fortsätter att ta fram nya. Medan OPI i Sverige bara tar in en mindre mängd av shatter-lacken så säljs de i separata ställ i USA eftersom efterfrågan är så stor.

Vad tycker ni om The Amazing Spiderman? Några lack som lockar?

13 kommentarer:

  1. Just Spotted the Lizard, Into the Night och Number One Nemesis ser mest intressanta ut, tycker jag. Jag hoppas på ett miniset med dessa i :)

    SvaraRadera
  2. pröva Just Spotted the Lizard först! :)

    SvaraRadera
  3. Medan det fortfarande bara fanns småbilder på kollektionen och man inte såg lacken så bra så var jag jättesugen på flera stycken av dem ^^ Men nu när det börjat dyka upp swatcher så tappade jag intresset totalt, hade hoppats på på mer unika färger. Inget för mig, men det är alltid kul att se bilder :)

    SvaraRadera
  4. Den här kollektionen ser väldigt intressant ut, speciellt de som ser lite duokroma ut :)

    SvaraRadera
  5. Har sett några swatcher som inte imponerat så värst, men Just Spotted the lizard, Into the Night och Call me Gwen-ever kan kanske vara något.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle vilja prova dem för att veta för de kan antingen vara fantastiska eller jättetråkiga. Väldigt mycket en finishfråga med krämlacken, är de lite jellyaktiga eller är de väldigt kompakta?
    Chanel-dupesen hade varit kul att testa också.

    SvaraRadera
  7. Tror ni inte att vi i Sverige kan ha fått nog av krackelingslack tidigare pga att vi överöstes med varianter från depend och isadora? bara en tanke

    och jag håller med catcus, ingen jättespännande kollektion

    SvaraRadera
  8. Jag tycker Just spotted the Lizard ser urläcker ut, Number one nemesis också för den delen!

    SvaraRadera
  9. Några av lacken tilltalar mig definitivt, framför allt craklet och chaneldupesen. Får se om det blir något köp, kan tänka mig ett minikit i alla fall förutsatt att det är bra komponerat...

    SvaraRadera
  10. Hade jag inte preciiis fått hem Jessica Smoky Feather så hade jag nog skaffat Number One Nemesis. Annars ser det lite trist ut. Peridot har jag hemma på hyllan i sin lilla fina förpackning alldeles otestad. Undrar hur många dupes det finns till det lacket egentligen?

    SvaraRadera
  11. My Nail Polish Online: Ja, det låter ju inte mer än rimligt att de fixar ett sånt miniset. :-)

    Anonym: Det är inte omöjligt att det blir först ut!

    Cactus: Jag har ju inget som liknar varken Just Spotted the Lizard eller Number One Nemesis ska bli riktigt kul att se hur de tar sig ut. :-)

    Annie: Jag håller med!

    Lacky corner: Jag är nyfiken på de flesta. :-)

    Sminkan: Säg till om du vill att jag ska ta med dem på lördag! :-)

    Ellika: Jo, så är det såklart. Vi hade redan hunnit tröttna när OPI släppte sina shatters.

    Honi: Ja, visst ser de fina ut i flaskorna!

    Emma P: Hoppas de släpper ett minikit som lockar dig! :-)

    Pamsan: Det finns ju en mängd! Hittade t.o.m ett österrikiskt budgetmärke som hade en dupe, men köpte den inte eftersom jag visste att den här kollektionen var på väg hem till mig.

    SvaraRadera
  12. Just spotted the Lizzard och Number of Nemesis är det jag känner för spontant. Gillar krackel-lacket till färgen men inte att det är just ett krackel-lack:(

    SvaraRadera
  13. För er som undrar hur minikitet ser ut kan ni se det här: http://www.prettypurplepolish.com/2012/03/opi-amazing-spider-man-collection.html

    SvaraRadera

Kommentera gärna!