måndag 5 mars 2012

Ebalay #008

Okej, jag var såklart tvungen att testa ett av lacken från Ebalay. Först ut fick bli det som enligt mig såg finast ut i flaskan. Och jag blev verkligen inte besviken! Här är två lager av #008 över ett svart krämlack. Jag valde att lägga det ovanpå svart eftersom det såg ganska skirt ut i flaskan.


Duokromatiskt som skiftar mellan intensivt skalbaggegrönt och lila. Helt otroligt vackert! Det här kravlar sig garanterat upp bland mina all time-favoriter!

Skimret är extremt glittrigt i solen. Jag stod vid fönstret och bara stirrade på mina naglar. Sunt beteende. :-)

Det är inte bara vackert, utan har också alldeles utmärkta egenskaper. Ganska tunn formula, men inte rinnig utan lätt att kontrollera på nageln.

Det här var verkligen ett riktigt toppenköp! Nu hoppas jag att KKcenterHk.com får in resten av de duokromatiska lacken snabbt som attan, jag vill beställa fler!

Mitt betyg; 5/5

Ebalay #008 is a completely stunning duochrome, shifting between beetle green and purple. Since it looked quite sheer in the bottle I layered two coats over a black creme. And my god, I love this so much! Definitely one of my favorite polishes ever.
Great formula too. A little thin, but not runny at all.

23 kommentarer:

  1. Riktigt riktigt läckert! Nyfiken på hur det beter sig på egen hand :) Blir nog en order när de kommit in i lager igen.

    SvaraRadera
  2. Höll på att trilla av pinn när jag såg dessa bilder. Vad gör man nu med sitt köpstopp? Låser in sig till 25/3 och tejpar ihop klickfingrarna med silvertejp? Hm. Jäklars i vilket fall. Måste ha!

    SvaraRadera
  3. Wow vad otroligt snyggt, blir en beställning därifrån nästa månad.

    SvaraRadera
  4. Det är ju hur vackert som helst! *åker upp på köplistan*

    SvaraRadera
  5. Okej, måste köpa några av dessa lacken - hade gjort det omedelbums om jag hade haft pengar just nu, men det får helt enkelt hamna överst på min vill-ha-lista :)

    SvaraRadera
  6. Tänkte bara säga att jag creddat dig i min blogg! Supersnyggt lack, superfina naglar.

    http://www.calajsa.se/naglar/ebalay-008/

    SvaraRadera
  7. So beautiful, just put it in mw WL!

    SvaraRadera
  8. Gud vilken snygg! :D Måste ha!

    SvaraRadera
  9. Wow! Otroligt snyggt! Magiskt.

    SvaraRadera
  10. Men gudars vad snyggt. Måste, MÅSTE HA!!!

    "Skimret är extremt glittrigt i solen. Jag stod vid fönstret och bara stirrade på mina naglar. Sunt beteende. :-)" - trodde jag var ensam om att göra så :P !!

    SvaraRadera
  11. Ooooh! Fantastiskt! Måste ha den!

    SvaraRadera
  12. Underbar färg! Vill ha!!

    SvaraRadera
  13. Hej alla! Visst är det ett otroligt vackert lack! Hoppas de får påfyllning snart så att ni som är sugna kan lägga vantarna på ett eget. :-)

    SvaraRadera
  14. Verkligen vackert, dina bilder skapar köpsug...

    SvaraRadera
  15. Ett heads up: beställde Ebalay 008 från KKCenter, fick lacken idag. Verkar som om fabriken felmärkt flaskorna- det är nämligen färgen Ebalay 006 i flaskor märkta 008 just nu :/
    Helt ok färg- men inte den jag ville ha.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!