torsdag 1 mars 2012

China Glaze Aquadelic

I två dagar nu har jag burit China Glaze Aquadelic från Electropop-kollektionen. Ett turkost krämlack som är något grönare i verkligheten än vad bilderna visar. Det är inte heller riktigt så lysande som det är på bilderna. Lite grönare och lite mer dämpat, alltså.

En fin vår- och sommarfärg, men inte unik på något sätt. Den här hade jag lätt kunnat hoppa när jag gjorde min beställning. Särskilt med tanke på att jag inte alls kommer överens med formulan. Den är tjock, men ändå rinnig. För att det skulle täcka helt och bli någorlunda ostrimmigt fick jag lacka tre lager.

Mitt betyg: 2/5

China Glaze Aquadelic is a turquoise creme. It's a little greener than my pictures suggest and also a little less bright. A pretty color for spring and summer, but there's nothing really unique about it. We've seen this color hundreds of times before.
The formula was thick and runny at the same time. I used three coats.

6 kommentarer:

  1. Hmmm! Tycker det är fint men inte riktigt så speciell, som du säger!

    SvaraRadera
  2. Samma formula problem som med Electric Beat då. Tråkigt för färgen är fin tycker jag.

    SvaraRadera
  3. Härlig färg men det känns som att jag har liknande i samlingen så det blir nog inget köp för mig.

    SvaraRadera
  4. Det ser lite matt ut, som om man målat naglarna med oljefärg. Hm, nej, inte något som får mitt hjärta att slå.

    SvaraRadera
  5. Det ser fint ut men synd för formulan!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!