tisdag 3 januari 2012

OPI Red Lights Ahead...Where?

Såhär i januarimörket känner åtminstone jag ett starkt behov av att ljusa upp tillvaron med lite färg. Jag längtar mig blå efter alla vårkollektioner och kommer förmodligen att ruinera mig själv när de börjar dyka upp på Transdesign och mina andra älsklingsshoppar. Men den dagen, den sorgen!

För att tillfredställa min hunger efter färg plockade jag fram OPI Red Lights Ahead... Where? från den kommande vårkollektionen Holland. Jag gillar inte alls namnet. Det lägger sig liksom inte särskilt bra i munnen. Men själva lacket är trevligt. Korallrött.

Jag har nog åtminstone fem liknande korallröda krämlack i samlingen. Men om man nu inte har det så är det här ett utmärkt val. Formulan känns lite tunn, men är ändå väldigt lätt att lacka med. Två lager är vad som behövs för att det ska täcka.

Mitt betyg: 3/5

Sådär, känns det inte lite lättare att uthärda en tisdag i januari när man fått sig en dos färg?

I'm desperate for some happy, spring appropriate colors! The weather in Stockholm is dark and gloomy. To cheer myself up I picked up OPI Red Lights Ahead... Where? (don't like the name!) from my untrieds. It's a bright coral red creme. What a happy color! I probably have at least five similar polishes in my stash, but if you're on the lookout for a pretty coral red, than this would certainly be a nice pick.
The formula was a little thin, but still very easy to apply and it covers in two coats.

7 kommentarer:

  1. Åh, jag längtar så efter nya kollektionerna! Speciellt Zoyas, som det känns nu. Och ChGs The Hunger Games-kollektion! Just Holland från OPI är jag lite tveksam till. Jag har reviderat min önskelista lite och har bara två från den uppskrivna numera.

    SvaraRadera
  2. Chaosophia: Jag är faktiskt inte så sugen på Zoyas (i nuläget åtminstone, men det kan ju ändras), men däremot The Hunger Games! Måste nog ha halva den kollektionen i alla fall! :-)

    SvaraRadera
  3. Det ser glossigt och fint ut och jag skulle inte tacka nej till det om jag skulle få det i present eller så, men jag kommer nog inte köpa det själv. Så känner jag med rätt många lack från OPI, jag skulle gärna ha dem men jag vill inte köpa dem. Sen blir det ju ofta några från de större kollektionerna alla fall men jag har helt klart dragit ner på OPI-köpandet.

    SvaraRadera
  4. Jag har en lista längre än min arm... Igår beställde jag elva lack - längtar som en galning tills det anländer i brevlådan :D Är nagellackstokig nu och då har de nya kollektionerna inte ens släppts än! Bådar inte gott för min plånbok :D Vet att jag kommer att köpa några ur Holland-kollektionen, tycker att alla lacken i den kollektionen är jättefina

    SvaraRadera
  5. Charlotte: It is! :-)

    Sminkan: OPI hör ju till mina favoritmärken, tillsammans med bl.a China Glaze Orly och Zoya. Fick precis hem hela OPI: Nicki Minaj-kollektion - så glad!

    Martine: Det är så kul med paket, fick hem ett i dag som gjorde mig så glad! :-)

    SvaraRadera
  6. Härlig färg, verkligen! Nu blev jag lite sugen, har inte satt tänderna i Holland-kollektionen ännu...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!