torsdag 12 januari 2012

OPI Did You 'Ear About Van Gogh?

I dag har jag ännu ett lack från OPI:s Holland-kollektion till er. Did You 'Ear About Van Gogh? är ett ljust khakifärgat krämlack. Eller beiget. Beige och khaki -vilken är skillnaden egentligen?

Formulan var bra och det täcker med två lager.

Jag trivdes bra i detta, men så är jag ju en sucker för den här typen av nyanser också. Jag har dock en hel del liknande lack i samlingen så det får mig ändå inte att gå i taket av lycka. Men helt klart ett bra alternativ om man är på jakt efter ett lack i den här färgskalan.

Namnet är lite roligt tycker jag. Ska det vara öronfärgat alltså? Älskar tanken på ett öronfärgat lack, haha!

Mitt betyg: 3/5

OPI Did You 'Ear About Van Gogh is a light khaki (or beige? What's the difference between khaki and beige?) creme and it will be released with the upcoming spring collection Holland. I like these shades, although I have quite a few similar ones in my stash. Formula was nice and you get full coverage with two coats.
I kind of like the name of this one. Is the polish supposed to be ear colored? I love the thought of an ear colored polish, haha!

16 kommentarer:

  1. Öronfärgat? Hmm ett väldigt blekt öra måste jag säga ;) nja jag är skeptisk, du passar väldigt bra i lacket men jag undrar om jag skulle göra det :)

    SvaraRadera
  2. Mina öron är dessvärre betydligt rödare än så :) Örat som själve van Gogh skar av sig och skickade iväg var säkerligen också betydligt rödare, hu!

    Skillnaden mellan beige och khaki är ju jäkligt svår... Jag brukar tycka att khaki är grönare. Detta lacket verkar hur som ha en smickrande beige ton!

    SvaraRadera
  3. Namnet är klart roligare än lacket. Jag faller sällan för beige. Har inte många hemma heller men de kan ju vara bra som underkläder kanske. :)

    SvaraRadera
  4. Beige har man i stan, khaki i djungeln? ;)
    Nej, jag tror som Kerstin, khaki drar åt grönt beige åt brunt. Eller något?

    Äh - jag vet inte.

    SvaraRadera
  5. Ser superbra ut på dig! Fast ja vill endast ha det för namnet haha, jag passar nog inte (och trivs inte) i denna nyans själv.

    SvaraRadera
  6. Älskar namnet, men öronfärgat nagellack...låter nästan lite creepy :D
    Lacket är snyggare än jag trodde att det skulle vara, men det är inget jag kommer skaffa.

    SvaraRadera
  7. Jag gillar också sådana lack, har en tendens att köpa på mig dem men när jag väl lägger på dem sedan så inser jag att jag inte passar i dem. Ändå fortsätter jag att köpa dem...

    Färgen är svår. Den är inte beige, för beige är gulare. Den är inte Khaki heller för Khaki är grönare.

    Så ja... Khaki-Beige-Ljusbrun kanske? haha. Vi får hitta på ett eget ord till den där färgen för det finns inget.

    Kram på dig!
    /Bondmoran
    www.bonmoran.nu

    SvaraRadera
  8. Oj, webadressen ska vara www.bondmoran.nu så klart... Missade ett d. Sorry.

    SvaraRadera
  9. Fin beige men inte så upphetsande. Jag hade trott att den kanske skulle hamna på min eventuella köp lista men jag känner inte att den platsar där nu. För lik andra lack...

    SvaraRadera
  10. Jag tycker att den liknar spackel lite grann, men på ett bra sätt.

    Jag måste bara berätta en annan sak. Jag använder själv aldrig nagellack, utan tittar bara in hos dig för att du har fina bilder. Men nu har min son blivit så inspirerad av din blogg att han har börjat med nagellack (bildbevis i min blogg). Coolt va?

    SvaraRadera
  11. Jag tror nog att namnet kommer ifrån att van gogh skar av sig sitt öra och skickade iväg det, och så vill OPI skoja till det lite så istället för att namnge det "Did you hear about van gogh?" så tog dom ear (:

    SvaraRadera
  12. Jag är också en sucker för nagellack så din blogg är kanon! :)

    SvaraRadera
  13. Lacklycka: Jag tycker faktiskt att de allra flesta klär i sådana här färger. :-)

    Kerstin: Hade ingen aning om att Van Gogh skar örat av sig. Stabil kille. :-)

    Pamsan: Jag skulle nog vilja ha ett ljusare beiget lack om det skulle användas till underkläder. Det här känns lite för mörkt.

    Mrs Data: Ja, kanske är det så att khaki är grönare.

    Andrea: Ja, det är ju också en anledning att köpa det! :-)

    BrilliantNail: Ja, lite creepy låter det faktiskt. Helkonstigt faktiskt. :-)

    Bondmoran: Khaki-beige-ljusbrun it is! :-)

    Sminkan: Jag håller med. Fin, men inte så mycket mer.

    Tessa: Men gud vad kul, såg bilden i din blogg! :-D

    Cazandra: Där fylldes en lucka i min allmänbildning igen. Hade ingen aning om öronhistorien! :-)

    Lisen: Vad kul!

    SvaraRadera
  14. Ja alltså öron är ju hudfärgade skulle jag säga, men folk som har lite torr hud i hörselgången kan ha ungefär den färgen. I örat alltså. Jag tycker det är ett fult lack och jag känner mig trött på OPIs sätt att namnge lack, det var ju kul i början liksom men nu, njae.

    SvaraRadera
  15. Det ser rätt fint ut, men om jag skulle skaffa det skulle jag nog vilja piffa upp det med något mer, tex stickers eller konad.

    SvaraRadera
  16. Jag gillar det skarpt när jag ser dina bilder, vilsam och behaglig färg!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!