söndag 18 mars 2012

Ebalay #009

Dags att visa ett till lack från Ebalay. Den här gången är det #009, ett duokromatiskt lack som skiftar mellan lila och en väldigt orange guldton. I vissa vinklar tycker jag också att jag ser grönt, men det lyckades jag inte fånga på bild. Överhuvudtaget blev inte bilderna bra. Det extremt glittriga skimret fick min kamera att flippa och den klarade inte att fokusera på härligheten.

Här har jag lagt två lager ovanpå ett svart krämlack. Formulan var lätt att lacka med, men torktiden var ganska lång, trots snabbtorkande överlack.

Jag älskar det här! Ebalay #008 är dock fortfarande min stora favorit.

Mitt betyg: 4/5

Ebalay #009 is a duochrome shifting between purple and a very orange gold. In some angles I think I see a little green as well, but I couldn't capture that on camera. Here I've layered it over a black creme. Good formula, but long drying time.

13 kommentarer:

  1. Ser underbart ut! Håller dock med om att 008 ser ut att vara snäppet vassare :)

    SvaraRadera
  2. Ett till galet vackert lack. Gaaah! Jag blir alldeles till mig. Får nog spana in sidan ordentligt snart. :D

    SvaraRadera
  3. Så himla snyggt! Min önskelista växer och växer :D

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken läcker färg! #008 är ju också grymt läcker!

    SvaraRadera
  5. Visst var det det du hade i söndags förra veckan? Det är verkligen oerhört snyggt IRL. Jag beställde fyra Ebalay igår på grund av dig...

    SvaraRadera
  6. Roligt att se bilder på det! Det finns väldigt dåligt med swatcher av Ebalay lacken på nätet. Vill inte riktigt ge mig till tåls tills jag får hem dem :p

    SvaraRadera
  7. Uj.. måste se detta irl. Var inne på sidan igår för att skicka efter, men kunde inte bestämma mig för vilka jag vill ha :D

    SvaraRadera
  8. Oj så fint! Vad ligger frakten på om man beställer detta där du har köpt det??

    SvaraRadera
  9. Lacklycka: Ja, den kändes lite mer unik. :-)

    Pamsan: Ja, det måste du!

    My Nail Polish Online: Ja, dessa önskelistor! Så långa att man aldrig kommer kunna beta av dem. :-)

    Linda: Ja, båda är tokfina och väl värda att köpas!

    Annie: Tack!

    Sminkan: Gud vad kul, ska bli kul att se vilka du köpte!

    Cactus: Jag vet, har också letat men hittat ytterst få.

    Lackynails: Jag får nog vänta med att beställa fler, har precis fått lön men är redan fattig. :-(

    Kerstin: Tack!

    Emma P: Tack!

    Sofia: Jag kommer inte ihåg vad frakten gick på, men du ser det innan du kommer till betalningen. Sajten som säljer dem heter kkcenterhk.com.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!