lördag 3 mars 2012

Ebalay

Förra torsdagen såg jag ett alldeles bedårande vackert lack hos Nihrida. Det kom från Ebalay, ett märke jag aldrig hört talas om förut. Självklart klickade jag snabbt in mig på KKcenterHK, sajten som säljer märket, och gjorde en beställning. Lacket som Nihrida visade var dessvärre slutsålt, men tre andra lack ramlade ner i varukorgen.

KKcenterHK skickar från Hongkong. Paketet tog åtta dagar på sig att hitta hem till mig - mycket väl godkänt för frakttiden.

#008

#009

#004

#004 ser väl inte lika spektakulärt ut som de andra två, men det fick följa med i alla fall eftersom det kändes lite fjuttigt att bara beställa två lack. Konstigt man resonerar ibland.

Som ni ser är flaskan i princip en kopia av OPI:s flaska. Ebalays flaska känns dock "billigare". Den är inte lika tung som OPI:s och korken är av silverfärgad plast.

Jag kommer definitivt att bevaka KKcenterHK med hopp om att de får påfyllning av de duokromatiska lacken snart. Jag är fortfarande galet sugen på #006 som Nihrida visade.

Lacken kostar $6,80. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad frakten gick på, alla mejl jag fått från KKcenterHK (orderbekräftelse, shipping notice osv) har dessvärre varit tomma. Något som inte funkar där alltså. Men hela beställningen gick i alla fall på 193 kr och man ser ju vad frakten går på innan man betalar.

Visst ser lacken fina ut?

13 kommentarer:

  1. De ser jättespännande ut. Jag vill se dem på...

    SvaraRadera
  2. Wow! Sicka godingar. Dessa måste ju kollas in. Ska du inte testa dom snart? ;) Jag är nyfiken. :D

    SvaraRadera
  3. De verkar jättefina, såg också Nihridas lack!
    Och 193 kr för 3 lack inkl. frakt är ju ett helt okej pris :D

    SvaraRadera
  4. Jag försökte också få tag på några men eftersom det var så många som var slut så hoppas jag på att de får in nya istället, så jag avvaktar. Fast får de inte det så lär jag ju ångra mig i en halv evighet :p

    SvaraRadera
  5. Ser mycket intressanta ut, ser fram emot bilder!

    SvaraRadera
  6. Mycket snygga! Ser också fram emot swatches :-)

    SvaraRadera
  7. Åh! Bokmärkte sidan och måste komma ihåg att stalka dem så jag inte missar duosarna när de kommer in!

    SvaraRadera
  8. Åh vad spännande! Ser verkligen fram emot att se hur de ser ut på naglarna! :D

    SvaraRadera
  9. ååh! jag vill se det rosa först, ser helt underbart ut!!

    SvaraRadera
  10. Ive never heard of such brand but gr8 colors very very eye catching

    SvaraRadera
  11. Emma: Jag ska försöka swatcha dem så snart som möjligt, men just nu har jag typ tusen lack jag vill prova. I-landsproblem, jag vet. :-)

    Pamsan: Jag ska nog testa det första i dag. :-)

    Andrea: Jag håller med, det är ett bra pris!

    Kitty: Jag ska, jag ska! :-)

    Cactus: Ja, jag hoppas de får in dem snart igen, vill lägga en till beställning. :-)

    Vikab: Visst ser de spännande ut!

    Veronica: Swatches kommer så snart jag hinner!

    Sminkan: Ja, jag vill ha fler så måste också stalka dem!

    Annie: Jag med, hoppas jag inte blir besviken. :-)

    Linalinux: Det känns minst speciellt, men visst ser det ändå fint ut. :-)

    All-about-reviews: I had never heard of them either, until I read about them at Nihrida.

    Sarah: Smaken är som baken! ;-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!