söndag 25 mars 2012

China Glaze Electrify

Okej, jag har nu läst "Hungerspelen" (första boken) - och herrejesus vad bra den var! Jag hade stora svårigheter att släppa den när jag väl börjat läsa. Nu känner jag mig faktiskt sugen på att köpa fler lack från China Glazes kollektion The Hunger Games Capitol Colors, kanske måste jag ha allihopa?

I dag har jag burit Electrify, ett glitterlack med små guldhexagoner och större röda hexagoner i en ofärgad bas. Jag skulle kanske inte beskriva det som vackert, det guldiga glittret är egentligen lite för gult för min smak. Men det är lite galet och det gillar ju jag.

Det var ganska tjockt i formulan på grund av allt glittret. Jag upplevde det som halvsvårt att fördela glittret jämnt över nageln, men med tre lager så täcker det i alla fall helt.

Mitt betyg: 4/5

China Glaze Electrify from The Hunger Games Capitol Colors collection is made out of small gold and larger red hex glitter in a clear base. The gold glitter is a little too yellow for me, but I still like it because it looks a little crazy.
The formula was thick and I thought it was a little hard to apply the glitter evenly onto the nails. I'm wearing three coats in the pictures.

15 kommentarer:

  1. Dreglade lite över bilderna på detta hos BrilliantNail innan idag och pölen nedanför blir inte mindre av dina bilder.

    SvaraRadera
  2. Hmm nja denna är jag inte så sugen på. Rolig absolut, men är inte så lockad av den här typen av glitter för tillfället :)

    SvaraRadera
  3. Roligt och häftigt lack, men inget som jag dreglar efter.

    Däremot dreglar jag efter att få börja läsa bok nr 2. Läste ut första delen innan idag och var riktigt positivt överraskad. Den var ju kanonbra!

    SvaraRadera
  4. Jag applicerade Electrify ovanpå ett rött lack här om dagen, det blev grymt snyggt! Testa den kombon vettja =)

    SvaraRadera
  5. Den ser ju verkligen häftig ut på dina bilder. Väldigt läcker! Och visst är boken bra! Helt fantastiskt bra till och med. Synd att del två och tre inte riktigt håller samma klass...

    SvaraRadera
  6. Det här vill jag ha. Och det är typ den enda ur kollektionen, förutom Luxe and Lush som jag redan köpt.

    SvaraRadera
  7. Haha kul. Jag kände likadant när jag läste böckerna och nu har jag klickat hem den resterande delen av kollektionen. Jag lade electrify i ett lager över 'Ear about van Gogh? vilket jag tyckte blev väldigt snyggt.

    SvaraRadera
  8. Nice polish, love the colour and glitter.

    SvaraRadera
  9. Jätte snyggt! Men uscha för att ta bort de. Jag har tyvärr inte haft nån folie hemma så inte hunnit testa de tipset än, för usch va jag gruvar mig varenda gång jag haft glitter lack att ta bort de:-/

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Tycker din blogg är toppen och kikar in varje dag för att se nya spännande nagellack som ger mig totala "måste-ha-nu-cravingz".

    Något som jag däremot skulle önska vore ett mera allmänt inlägg om nagellack (för personer som mig som inte är lika nere i nagellacksträsket, men som är intresserad). Alltså ett inlägg med lite olika förklaringar på vad som menas med t.ex. duokromatiskt, holografiskt osv.
    Och vad som är skillnaden på ett jellylack och ett krämlack samt hur man ser skillnaden. Sen vore det super att få tips på bra och säkra sidor man kan beställa nagellack ifrån (har dålig koll på vart ifrån man vågar beställa).

    Hoppas det inte är för mycket begärt - skulle göra mig superglad :)

    SvaraRadera
  11. Det här skulle passa i vilken julkollektion som helst :-)
    Jag har inte läst nån av böckerna. Har siktet inställt på del 1 men har hört att 2an och 3an inte är lika bra och den vetskapen stör mug

    SvaraRadera
  12. Ja visst är det en bra bok! 2:an och 3:an är inte lika bra men absolut inte dåliga. Filmen var väldigt bra, klart sevärd. Det här lacket är lite för oroligt för mig, och så känns det väldigt juligt:)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!