lördag 28 januari 2012

OPI Gouda Gouda Two Shoes

OPI Gouda Gouda Two Shoes ser gammelrosa ut i dagsljus, i varmare ljus drar det mer mot brunt. Det innehåller väldigt diskret guldskimmer. Så diskret att min kamera inte ville visa det alls. Det släpps med Holland-kollektionen i slutet av februari.

En sofistikerad färg, men inte särskilt spännande och det är inte ett lack jag hade köpt själv. Hade guldskimret varit mer framträdande hade det kanske känts roligare.

Formulan var däremot helt perfekt och det täcker med två lager.

Mitt betyg: 3/5

OPI Gouda Gouda Two Shoes from the Holland collection is a rosy pink with very discrete gold shimmer. The shimmer is so discrete it won't show in my pictures at all. It looks like in the pictures when you see it in natural lighting, when looking at in warmer lighting it looks more brown.
A very sophisticated color, but not very exciting. This color just isn't me. The formula was excellent though and you only need two coats.

15 kommentarer:

  1. Nää det var fint att titta på men ingen färg jag hade lagt pengar på. Om det nu inte var dirt cheap! Haha ;)

    SvaraRadera
  2. Färgen var riktigt fin. Tycker faktisikt om den. Blir att ta en närmare titt i affären. :)

    SvaraRadera
  3. Hmmm nej denna var ingen höjdare. Tycker det är trist med så diskret skimmer att det inte syns, hade nog varit finare med tydligare skimmer som du säger.

    SvaraRadera
  4. Det där var verkligen inte min kopp te. Tur att det kommer tråkiga lack emellanåt också annars hade man ju varit ruinerad för länge sedan. :)

    SvaraRadera
  5. Hmm.. Inget fel på färgen, men den känns lite tråkig tror jag...

    SvaraRadera
  6. I love the color and the formula sounds good. Can't wait to buy the some of these polishes from the collection :)

    SvaraRadera
  7. Det här är faktiskt ett av Holland-lacken jag har hoppats mest på. Lite synd att guldskimret inte framträder så mycket men det faller absolut mig i smaken. Visst är det kanske inte så spännande eller nytt, men jag tycker färgen är grymt fin!

    SvaraRadera
  8. Jo, på något sätt så gillar jag detta lack. Skulle kunna tänka mig köpa det för det är som du säger, sofistikerat.

    SvaraRadera
  9. Köper du alla dina nagellackskollektioner från ebay? Är det liksom säkert att köpa därifrån? Får man verkligen allt det man beställt? För mycket är så sjukt billigt ;)

    Tacksam för svar!

    SvaraRadera
  10. Helga: Nej, det är min sorts färg heller.

    Olivia: Gör så! :-)

    Lacklycka: Ja, jag förstår mig inte heller på det fenomenet. Om man tillsätter skimmer så ska det väl synas också? Knepigt.

    Pamsan: Ja, visst är det väl tur! Plånboken är olycklig nog som det är liksom. :-)

    Annie: Precis så känner jag med. Inte ful, men tråkig.

    Nagellack-junkie: There are definitely some nice colors in this collection!

    Makeupoholic: Vad bra att även den här färgen har sina fans, har läst flera bloggar som gillar den!

    My Nail Polish Online: Ja, jag vantrivdes absolut inte i färgen, men den gjorde mig inte heller särskilt upphetsad.

    Fox: Glad that you do! :-)

    Hannah: Jag köper mina lack från alla möjliga ställen, både amerikanska e-tailers och från eBay, och jag har alltid varit nöjd! :-)

    SvaraRadera
  11. Shit, jag måste säga att jag tycker inte det var mycket mer tilltalande än plåstrena ovan. Skulle aldrig köpa detta lack, helt jävla menlöst i mina ögon...

    SvaraRadera
  12. Det är ju rätt fint, men det är inget lack jag skulle känna något ha-begär för.

    SvaraRadera
  13. Det är inte något jag behöver köpa alla fall. På supermacrobilder när man ser skimret är det ju rätt sött men jag anade att det skimret skulle vara osynligt "på riktigt". Utan skimret blir det rätt tantigt.

    SvaraRadera
  14. Emma P: Såå illa tycker jag absolut inte att det är. :-)

    Roxcat: Nej, så känner jag med.

    Sminkan: Ja, lite tantigt håller jag med om att det är.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!