lördag 17 mars 2012

China Glaze It's Alive

I dag firas St Patrick's Day och av en slump (ja, faktiskt!) så bär jag grönt på naglarna. China Glaze It's Alive från 2011 års Halloweenkollektion Haunted. Jag har varit en sväng på söder i dag och herregud vad vi firar St Patrick's Day helt plötsligt! Eller har det här pågått i många år utan att jag märkt det?

Hur som helst. It's Alive är ett alldeles underbart grönt glitter. Basen är en murrig grön jelly och sen har vi alltså massor av glitter i en ljusare grön färg. Både större hexagoner och små runda glitterkorn.

Jag har två lager på bilderna och sen har jag toppat med två lager av Seche Vite för att få en glansig yta. Nu ett antal timmar senare har It's Alive ätit upp det mesta av överlacket och det skulle behövas en påfyllning. Men det ids jag inte ordna med. Kommer förmodligen byta lack imorgon bitti ändå.

Gillar man grönt och glitter så skulle jag definitivt säga att det här är ett måste. Jag har inget grönt glitterlack som påminner om detta sen tidigare utan det är helt unikt i min samling.

Mitt betyg: 5/5

China Glaze It's Alive was released with last year's Halloween collection, Haunted. It's a murky green jelly base, packed with large hex and small round glitter in a lighter green color. I love green glitters and this one is pretty unique in my stash. Great formula and it covers nicely in two coats.

15 kommentarer:

  1. Tycker att namnet på lacket är väldigt passande It's alive stämmer så bra, det ser liksom levande ut på naglarna. Mycket fint!

    SvaraRadera
  2. Väldigt vackert! Jag minns också att lacket åt överlack! Men det var värt det.

    SvaraRadera
  3. Håller med. Älskar It's alive. Hade det på min topp 20 2011. :)

    SvaraRadera
  4. Instämmer med övriga, väldigt vackert. Märkligt nog har det där aldrig fått åka med hem till mig. Misstänker det kan bli ändring på det efter detta!

    SvaraRadera
  5. Åh jag älskar den här färgen!! Den ser jättefin ut på dig!
    Måste säga att jag håller med om St Patrick's Day... När kom den hit?? Och varför?

    SvaraRadera
  6. Ooh vad jag älskar mitt It's Alive!! Finns det något liknande? Möjligtvis solbelyst daggig mossa... <3

    SvaraRadera
  7. Väldigt vackert! Det ska jag kika närmare på tror jag minsann. =) Hur brukar du bära dig åt när du tar bort glitterlack? gör du "som vanligt" eller har du något knep? Tycker det är så himla besvärligt nämligen.

    SvaraRadera
  8. en fråga om ett annat lack du nyss visade, för ngn dag sedan, essies röda (korallröda) vart kan man köpa de o för hur mkt? :)

    SvaraRadera
  9. Fattar inte hur jag tänkte när jag valde bort detta vid min sista beställning, måtte vara lätt korkad i huvudet!Så udda, så snyggt och så grönt:)

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Jag gillar verkligen gröna lack, om det är "rätt" grön färg :)

    SvaraRadera
  11. Snygga bilder! :) Jag vill minnas att jag inte var så impad av It's alive när jag bar den i höstas men nu blir jag lite sugen på att testa igen..

    SvaraRadera
  12. Helena: Ja, håller med!

    My Nail Polish Online: Ja, det är så vackert att det inte spelar någon roll att man måste mata det med överlack. :-)

    Mrs Data: Om jag hade hunnit testa det under förra året så hade det eventuellt hamnat på min lista också. :-)

    Kitty: Ja, det borde bli ändring vad gäller det! ;-)

    Annie: Ja, jag fattar ingenting. Fast det är ju iofs trevligt att få nya anledningar att fira. :-)

    Lackynails: Solbelyst, daggig mossa - ren poesi!

    Frida: Jag använder mig av foliemetoden, finns beskrivet på flera ställen hur det funkar. Lacquer Laine är en av dem skrivit om detta: http://lacquerlaine.blogspot.se/2010/01/best-nail-tip-ever-glitter-removal-made.html

    Loisan83: Essie finns bl.a hos Kicks och kostar då 129 kr.

    Kerstin: Tack!

    Lela: Ja, det här lacket är ett måste! :-)

    Pia: Jag älskar de flesta gröna, enda undantaget är nog ljusgröna skimmerlack.

    Lacklycka: Jag är tokkär i It's Alive! Tycker den är så vacker!

    SvaraRadera
  13. It's alive är ju så jäkla snyggt, måste använda det snart igen känner jag :-)

    SvaraRadera
  14. Vacker lack och vilka fina naglar du har (A) ^^, måste nog köpa det här lacket då jag älskar grönt ^^,

    SvaraRadera
  15. Åh vilket coolt :D

    Och herregud vilka fina naglar du har!! Önskar jag tog bättre hand om mina när jag ser dina...haha ;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!