fredag 2 mars 2012

L'Oréal Color Riche Le Vernis Hypnotic Red

Först ut att testas av L'Oréal-lacken fick bli det mörkt vinröda Hypnotic Red. Det finns nämligen få saker jag tycker är snyggare än mörkt, mörkt vinröda, högglansiga naglar. Tyvärr slarvade jag lite när jag lackade, lagren hamnade inte riktigt kant i kant. Så gör jag ofta. Det gör att manikyren ser slarvig ut på nära håll, men på lite håll ser det förtjusande ut, haha!

Det täcker med 2-3 lager, jag har tre lager på bilderna. Formulan var kanonbra, lagom tjock och mycket lätt att kontrollera. Penseln är ganska bred, lagom tjock, lagom styv och med rundade hörn. Jag gillar den, men misstänker att ni som ogillar Essies nya pensel (Hej Sminkan! ;-)) eller OPI:s pensel också kommer att ogilla denna.

Mitt betyg: 4/5

Yesterday I received 16 of the new L'Oréal Color Riche Le Vernis mini polishes. The first to be tried is this one, Hypnotic Red. A very dark burgundy creme. I love burgundy cremes, they make me feel sophisticated and classy.
The formula was very nice, easy to control and it covers with 2-3 coats. I'm wearing three coats in the pictures.

7 kommentarer:

  1. Hm, det där var ju läckert. Om formulan är bra så kanske man ska testa ändå. :) Älskar glansen.

    SvaraRadera
  2. Snyggt lack! Jag som älskar vampigt blir ju genast sugen. Penseln lät ju mindre rolig dock. Fasen, jag kommer vara känd som den där galna pensel-hataren. :D

    SvaraRadera
  3. Pamsan: Ja, visst är det snyggt! Har du inget liknande så är det värt att testa!

    Kerstin: Ja, älskar verkligen hur sådana här lack ser ut på naglarna!

    Sminkan: Haha, nej så illa är det inte. Du vet vad du gillar och vad du inte gillar bara. ;-)

    SvaraRadera
  4. Kikade på dessa på MAXI idag men det var ingen av flaskorna som självmant hoppade ner i min vagn. Kanske nästa gång, vem vet;)

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag älskar den här typen av färger! Så snygga!!

    SvaraRadera
  6. Jättefin färg! Går det att bära det skirare, alltså bara 1-2 lager för att få lite ljusare färg? Eller blir det randigt och ojämt då?
    Hur är förresten hållbarheten på dessa lack?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!