tisdag 17 januari 2012

Barry M Vivid Purple

Barry M Vivid Purple är ett underbart vackert blåtonat lila skimmerlack. Jag har en del liknande lack i samlingen så det är inte unikt, men det gör det såklart inte mindre vackert. Kvaliteten är dessutom alldeles utmärkt, så det är helt klart ett bra köp.

Formulan var som en dröm. Varken för tunn eller för tjock och lätt som en plätt att kontrollera under lackningen. Penseln får också tummen upp, den är precis lagom lång och lagom styv.

Barry M har ju funnits på någon, kanske flera, svenska webbshoppar förut, men nu när jag gjorde en snabb googling hittade jag det ingenstans. Har de slutat sälja till Sverige alltså? Någon som vet? Jag köpte mina flaskor i Edinburgh i somras.

Mitt betyg: 4/5

Barry M Vivid Purple is a beautiful blue toned purple shimmer. I have several similar polishes in my stash, so it's not unique. That doesn't make it any less pretty though.
The formula was perfect. Very smooth and easy to apply and you need two coats for full coverage.

15 kommentarer:

  1. Vackert! Jag har inte sett det på länge i Sverige. Nelly, kanske? Jag har köpt från Asos nångång.

    SvaraRadera
  2. Jättefint lack! Och ser exakt ut som Navy från Barry M vilket är ganska roligt med tanke på att det ändå är helt olika färger.

    Jag brukar köpa mina Barry M på Asos eller direkt från Barry Ms webbshop. Tror inte jag har sett dem hos nån svensk försäljare.

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint. Har ju ännu inte provat Barry M men måste nog göra det snart. Har bara så svårt för loggan (töntigt jag vet :)

    SvaraRadera
  4. Jättefint, verkligen en härlig lila!

    SvaraRadera
  5. Fint! Barry M är himla bra, man borde åka till UK oftare :)

    SvaraRadera
  6. Jag beställer från deras hemsida, frakten är helt ok, 5 pund tror jag. Barry M är en stor favorit, superbra kvalitet till ett lågt pris och massor av olika färger!!

    SvaraRadera
  7. Vackert! Har aldrig provat märket, nu blir jag nyfiken :)

    SvaraRadera
  8. Snygg lila och ja, Barry M har bra borstar och lack. Jag har alltid köpt från den engelska webshoppen. Det funkar väl fortfarande?

    SvaraRadera
  9. Åsa: Jag vet att webbshoppen Satine sålde Barry M, men de finns ju inte längre.

    Miss Jones: Det låter som att Barry Ms webbshop är ett säkert kort. :-)

    Nailspotting: Haha, ja ibland får man hangups på olika saker. Jag tycker inte loggan är så farlig? :-)

    Emma P: Ja, älskar lila skimmerlack!

    Kerstin: Det borde man absolut! Herregud, har inte varit i London sen jag var 19!

    Annie: Tack!

    Jasmine: 5 pund är ju ingenting, får bli en beställning därifrån någon gång.

    Helga: Tack!

    Lacklycka: Det här var försts som jag testade från Barry M och blev verkligen positivt överraskad!

    Sminkan: Jag hade faktiskt inte förväntat mig såhär bra kvalitet. Kul när ett märke överraskar!

    SvaraRadera
  10. Vilken vacker nyans! Jag har aldrig stött på det märket, varken i Sverige eller i USA, synd...

    SvaraRadera
  11. Supersnyggt! Och visst är Barry M bra?! Jag ångrar att det tog mig så fruktansvärt många år innan jag gav upp och faktiskt testade. Hade precis som Nailspotting problem med loggan...

    SvaraRadera
  12. Måste nog ta och testa lite från Barry M snart.. min lista på saker jag är nyfis på växer..

    SvaraRadera

Kommentera gärna!