tisdag 3 januari 2012

Misa The Great Green Whatsit

Okej, här har vi ett lack som inte alls föll mig på läppen. Misa The Great Green Whatsit från höstkollektionen Surreal Escape är ett blått lack med frostfinish. Det ska vara duokromatiskt, men den effekten såg jag inte mycket av. Och jag gillar varken färgen eller finishen, dessvärre.

Det här ser bara blekt och trist ut, enligt mig. Inte alls min kopp te.

Formulan var tjock, men ändå skir. Jag behövde fyra lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 2/5

I'm sorry to say it, but I'm not loving The Great Green Whatsit at all. It's supposed to be duochrome, but if it is, the effect is so subtle I can't even see it. To me it's just a pale shade of frosty blue. Boring and unflattering.
The formula is thick, but still sheer. I needed four coats to make it opaque.

14 kommentarer:

  1. Jag tycker att det ser ganska fint ut. Kanske inte trilla-av-stolen-fint, men ändå helt ok.

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte däremot att det var jättevackert.. Fyra lager var ju inte lika kul men färgen var underbar!

    SvaraRadera
  3. Färgen gillar jag men jag håller med om finishen. Blä. :/

    SvaraRadera
  4. Jag har den stående, otestad, och i flaskan ser den inte så lockande ut...

    SvaraRadera
  5. Nää, det såg lite trist ut - plus att man behöver fyra lager för att det ska bli täckande. Känns liksom inte värt det när det inte är så fint :/ Men jaja, sånt är livet :)

    SvaraRadera
  6. Jag som tyckte det var sååå fint! Älskar de diskreta färgskiftningarna som liksom försöker smyga med att det är ett duokromt lack :D Det blev min favorit i kollektionen.
    Fast jag layerade det över svart iofs och det fick färgerna att poppa mycket mer. Kanske är det det som gör det, testa det vettja' :)

    SvaraRadera
  7. Hoppas, och tror, att jag inte beställde den senast, för det ser faktiskt inte så kul ut.

    Och så vill jag bara säga igen hur fin din blogg är, en av de jag blir lite extra glad och ivrig när jag hittar nya uppdateringar från.

    SvaraRadera
  8. Måste nog också säga att jag tyckte det var riktigt fint, kan nog till och med tänka mig att använda det själv. Sen håller jag ju förstås med om att det inte är något vidare att behöva lacka 4 lager för att det ska täcka.

    SvaraRadera
  9. Fin färg tyckte jag men tjockt och skirt? Tradig kombo :s

    SvaraRadera
  10. Har du slutat mmed sambons kommentar? :)

    Jag gillar färgen!

    SvaraRadera
  11. Jag håller med dig, det här var ingen höjdare.

    SvaraRadera
  12. Jag tyckte färgen var fin, men den där jäkla torktiden liksom... Usch. Flecksen i lacket är det jag gillar bäst!

    SvaraRadera
  13. Kerstin: Jag tyckte verkligen inte alls om hur det ser ut! Det känns urvattnat på något sätt.

    FruVesa: Tycker du? Jag håller tyvärr inte alls med.

    Pamsan: Jag tycker färgen saknar det där lilla extra, den känns tråkig.

    Sminkan: Jag tyckte inte heller att den lockade i flaskan och tyvärr infriades mina farhågor.

    Martine: Ja, det är smällar man får ta. Alla lack kan inte vara fantastiska. :-)

    Cactus: Får se om jag orkar testa det över svart någon gång, just nu känner jag mig alldeles för avogt inställd till det för att orka. :-)

    Ellika: Tusen tack för din snälla kommentar, den gjorde mig jätteglad! Och jag håller tummarna för att du lade ner något finare än detta i din beställning än detta1 ;-)

    Hksj71: Jag kan ta fyra lager om slutresultatet är fint nog. Det var det inte i detta fallet, enligt mig.

    Helga: Verkligen!

    Alexandra: Jag och sambon gick skilda vägar i september och då upphörde också hans kommentarer. Tråkigt, men sånt är livet! :-)

    BrilliantNail: Nej, verkligen inte!

    Chaosophia: Jag tyckte det torkade rätt snabbt trots de många lagren, men nej, det här var inget för mig.

    SvaraRadera
  14. Hvilket slags kamera bruger du?? (:

    Wich kind of camera are you using? (:

    www.BenosNails.blogspot.com

    SvaraRadera

Kommentera gärna!