onsdag 18 januari 2012

H&M Looks Great On You

H&M Looks Great On You släpptes i höstas. Tror jag. Det är hur som helst ett krämlack i en brunröd ton. Helt säkert en färg som många tycker är ful, men jag gillar den.

Färgen är inte helt korrekt på bilderna, den är inte riktigt så röd som den ser ut att vara på de två översta bilderna och på den sista. Färgen på den tredje bilden är mest korrekt.

Formulan var kanon, ganska tunn, men inte rinnig. Två lager täcker helt.

Mitt betyg: 4/5

Jag köper ganska sällan H&M:s lack. Inte för att jag tycker att de är dåliga, utan bara för att jag ganska sällan gör mig ärenden till deras sminkavdelning. De brukar dock hålla hög kvalitet, särskilt med tanke på det låga priset. Man får ge 39 kr för en flaska med 9 ml.

Brukar ni köpa H&M:s lack? Har ni några favorier från dem?

H&M Looks Great On You was released this fall. I think. Anyway, it's a reddish brown creme. My camera wanted to make it more red than it actually is, but the third picture is pretty accurate.
The formula was great, thin but not runny. I'm wearing two coats.

14 kommentarer:

  1. Oj vad fint! Jag gillar det jättemycket!

    SvaraRadera
  2. Älskar HMs lack. Tycker iofs formulan blivit knepigare nu mot slutet, men det kan ju vara jag. Stora favoriten över alla andra är Blue My Mind, den är så jävla bra att den nog ligger på min 10-i-topp of all times. Sedan är Wanna Pepperoni från också i höstas helt jävla underbar. :)

    SvaraRadera
  3. Tycker H&M:s lack är kanon! Har inte så många, men Blue My Mind och Miss Stone Heart är helt klart två favoriter ^^

    SvaraRadera
  4. Har en del men den största favoriten är no mambo jambo. En härlig turkos med mycket skimmer i, det bästa är att den fortfarande säljs::)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar också den här färgen men köpte den inte. Ångrar mig nu.

    SvaraRadera
  6. Detta lack har jag :) Tycker det är jättefint. Mina favvolack från H&M är Golden Treasure och Wanna Pepperoni

    SvaraRadera
  7. Fin färg! Ser ut att passa dig bra dessutom. =)

    SvaraRadera
  8. När HM hade märket FOB köpte jag en hel del men när de tog bort det (säkert 10 år sedan) har jag faktiskt inte köpt ett enda. Då höll de väldigt bra kvalitet och jag har fortfarande kvar en del av de lacken. Måste nog införskaffa några nya HM-lack tror jag.

    SvaraRadera
  9. Jag köper ofta HM:s lack, inklusive detta. Det enda jag har emot dem är den här flaskan de gått över till (den du har på bilden här), jag tycker den är skitsvår att måla med - går inte att få bra grepp om den platta breda korken.

    SvaraRadera
  10. Åh, det här gillar jag! Har bara tre hm-lack och tyckte de var sådär när jag provade dem men det beror så mycket på över-och underlackkombon tycker jag. Hm, måste kanske övertala syster att handla det här till mig.

    SvaraRadera
  11. Blue my mind är en riktig favvo! Sådär perfekt 'leksaksblå', bra formula och täckning. Sedan blev jag glatt överraskad av ett lila lack i en mindre flaska som kom i en förpackning om 4 st. Den heter bara Dark purple, men säger skapligt mycket mer på nageln.

    SvaraRadera
  12. Jag köper ganska ofta H&M-lack, mest för prisets skull. Jag tycker lacken håller hög kvalité. Mina favoriter är Bella's Choice och Mambo Jambo.

    SvaraRadera
  13. Kerstin: Jag med, det är så vilsamt på något sätt.

    Feline: Blue My Mind är min favorit också! Wanna Peperoni har jag här hemma, men har inte hunnit testa den.

    Honmednaglarna: Blue My Mind är en underbar blå!

    Lela: Jag vet att jag stått och hållit i den, men inte köpt den. Dumt av mig förmodligen. :-)

    Sminkan: Den finns säkert kvar om du vill ha den!

    Martine: Måste testa Wanna Peperoni snart. :-)

    Polityr: Tack, jag tycker också att det ssr bra ut mot min hudton.

    Agneta: Jag köper ju också sällan H&M, men deras lack är definitivt värda att spana in.

    Makeupoholic: Jag gillar inte heller den nya flaskan, designen är verkligen dum!

    Nailspotting: Det tycker jag du ska göra, tror du skulle gilla det. :-)

    Martina: Blue My Mind är fantastiskt snyggt!

    Emma: Ja, det är ju verkligen inte så att budget behöver betyda att det är dåligt.

    SvaraRadera
  14. Är det likt Life Preserver från CG?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!