lördag 14 januari 2012

OPI Love Is A Racket

Alltså, jag är så sanslöst svag för den här typen av lack. OPI Love Is A Racket släpptes med Serena Williams Glam Slam US och säljs då som en duo tillsammans med Pros & Bronze som jag ännu inte testat. Det är i alla fall ett knalligt rött lack med rosa glassflecks. Galet vackert!

Formulan var kanonbra, precis lagom tjock och väldigt lättkontrollerad. Jag körde på tre lager, men tyckte det såg bra ut även efter två.

Enda nackdelen med detta är att torktiden var ganska lång, även efter att jag avslutat med ett lager Seche Vite. Det hade inte härdat helt ens efter en halvtimme så man får se upp så man får använda händerna försiktigt om man inte vill få massa hack och otrevligheter.

Mitt betyg: 4/5

OPI Love Is A Racket was released with the Serena Williams Glam Slam US collection and it's a bright red with pink glassflecks. So pretty, I just love these bright reds!
The formula was excellent and I used three coats. The only downside is the drying time, which I found to be quite long. Despite finishing with a coat of Seche Vite it still hadn't dried completely after half an hour.

6 kommentarer:

  1. Synd med torktiden för det är ett himla läckert nagellack...

    SvaraRadera
  2. Cactus: Verkligen!

    Kerstin: Visst är det!

    Lacklycka: Jag tycker det här är en färg som passar lika bra året runt faktiskt.

    Emma P: Ja, typiskt. Alltid är det något. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!