måndag 2 januari 2012

Ciaté Burlesque

Det har varit mycket glitter den senaste tiden. Jag älskar glitter, det är kul, men efter en period av mycket glitter brukar jag börja längta efter ett gammalt hederligt krämlack. Därför plockade jag fram Ciaté Burlesque, en blåbaserad mörklila.

Inte så väldans unikt, nej, men det kan ju inte alla lack vara heller. Jag trivs bra i färgen och det blir högglansigt även utan topplack.

Formulan var bra, men jag avskyr Ciatés långa, sladdriga borste. Den gör det svårt att skapa fina, jämna kanter längs med nagelbanden. Jag har två lager lack på bilderna.

Mitt betyg: 3/5

After a glitter heavy period I was in the mood for a simple creme. Ciaté Burlesque, a dark blue toned purple, was my choice. The color may not be very unique, but then again, all polishes can't be.
The formula was nice, but I hate the Ciaté brushes. They're too long and too soft, which makes them hard to work with. This is two coats.

12 kommentarer:

  1. Ett harmoniskt och vackert lack! Håller med om att man längtar efter ombyte efter allt glitter...

    SvaraRadera
  2. Säger precis som Ninni, vilket elegant lack.

    Ser fint ut :)

    SvaraRadera
  3. Jag har bara en kommentar: Ååååååh.

    SvaraRadera
  4. Vacker färg men jag håller med om borstarna. Jag har tre Ciaté, köpta på samma gång, och jag använder dem knappt.

    SvaraRadera
  5. Åh åh åh, äntligen hittade jag en bra nagelblogg. *Älskar* Härligt att bra blogg med ögongodis för en nagelnörd som jag.

    Tycke du/ni man ff kan köra på glittriga lack fastän jul o nyår är över? Är så många jag missat har jag sett som man vill testa. :)

    SvaraRadera
  6. vart är makens kommentarer? jag saknar dem faktiskt lite nu när de är borta. ;)

    SvaraRadera
  7. Ser väldigt fint ut! Har ännu inte testat något från Ciaté, så jag känner mig ännu mer manad nu trots den dåliga recensionen av borsten.

    SvaraRadera
  8. Ninni: Ja, det håller jag med om!

    Emma P: Ja, det här var precis vad jag behövde för att "avgifta" mig lite efter denna glitteröverdos man utsatt sig själv för. :-)

    Åsa: Tack!

    Carina: Tack!

    Anonym: Kul att du gillar det!

    Kerstin: Tack!

    Sminkan: Ja, det är synd att man inte lägger ned möda på borsten när man gjort en så fin flaska.

    Loisan83: Vad kul att du hittat hit! Jag kör på glitter året om, i alla situationer! Finns inget rätt eller fel där. :-)

    Emma: Jag och sambon gick skilda vägar i september och då försvann också hans kommentarer. :-)

    Chaosophia: Flaskan är svår att motstå tycker jag. :-)

    SvaraRadera
  9. Man skulle inte kunna få se en bild på den där borsten? Jag har varit sugen på Ciaté ett tag, men med en dålig borste blir det ju sällan bra...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!