söndag 29 januari 2012

Depend #303

Vad sägs om lite fulchock en söndag som denna? Depend #303 från årets vårkollektion kan nämligen vara det mest osmickrande lack jag har i min samling.

Jag misstänkte att jag inte skulle tycka att det var vackert på, men hoppades att det skulle vara fult på ett roligt sätt. Men nej, det här är verkligen bara fult. Det är plåsterfärgat och torkar till en halvmatt finish. Gah! Se på bilderna och förlåt mig för den skada jag kommer att åsamka era hornhinnor!


Formulan är lagom tjock, men har en tendens att bilda vallar på nageln, så det gäller att försöka jämna ut dessa innan det hunnit torka. Och det torkar fort! Det är inget fel på täckningsförmågan utan täcker på två lager.

Mitt betyg: 1/5

Är det här det fulaste lacket ni någonsin sett? Eller har ni sett värre?

Depend #303 from the 2012 spring collection is probably the ugliest polish in my stash. When I saw it in the bottle I didn't think it looked pretty, but I hoped the color would be ugly in a funny way. But no, it's just plain ugly. It's the color of bandaids and it dries semi matte.
The polish doesn't self level on the nail so you have to even it out before it dries -and it dries quickly. You need two coats for opacity.

20 kommentarer:

  1. Urk. Bland dom mest meningslösa lack jag sett iaf. Stackars dig att behöva bo med denna fulhet.

    Och på tom mage... (men det var jag som klickade mig hit, för att ta del av fulchocken, du är förlåten :)

    SvaraRadera
  2. Åh fy f.. :P
    Tack för varningen.

    SvaraRadera
  3. Fruktansvärt! Helt klart med på topp 5 över gräsliga lack jag haft oturen att beskåda... Tillsammans med det här: http://owlsandpolish.blogspot.com/2012/01/butter-london-tea-with-queen.html

    SvaraRadera
  4. Mja det var ju inte så fint..

    SvaraRadera
  5. Två ord dyker spontant upp i mitt huvud när jag ser det där: Hiskeligt fult!

    SvaraRadera
  6. Jag kände mig också oerhört skeptisk när jag lackade med detta. Efter ett tag vande sig mina ögon lite och kände mig istället ganska diskret och cool... Men det är en himla svår färg :)

    SvaraRadera
  7. Hahaha! Vad tänkte Depend här tro? Udda färg helt klart

    SvaraRadera
  8. Gräsligt! Undra om det är snyggt på någon?

    SvaraRadera
  9. Hmm, undrar hur Depend tänkte när de bestämde om tillverkning av detta lack. Vet inte om jag skulle säga att det var det fulaste, men visst det kan klart vara en kandidat. Har svårt att tänka mig att någon skulle gilla det faktiskt, än mindre betala för det...

    SvaraRadera
  10. Måla vita prickar på det! :D

    SvaraRadera
  11. Jag vet inte ens vad jag ska säga om färgen. Ew!

    SvaraRadera
  12. Hahaha! Ja, det var en fulchock... Det är nog bland det värsta jag sett...

    SvaraRadera
  13. OMG! Det är horribelt! Vad tänkte de på?

    SvaraRadera
  14. Sjukt fult!!! Som något man hittade i blöjan på ungarna när de var små....

    Nä, inget som jag kommer köpa i alla fall!! Blö!!

    /Bondmoran

    SvaraRadera
  15. Kitty: Visst är det vidrigt!

    Mrs Data: Ja, att varna var det minsta jag kunde göra. :-)

    Cactus: Det här kommer på en ohotad förstaplats när det gäller fula lack för min del. :-)

    Helga: Det var diplomatiskt sagt. ;-)

    Sandra: Väl beskrivande ord!

    Kerstin: Jag kan inte tänka mig att jag någonsin skulle kunna vänja mig vid det.

    Lacklycka: Ja, det undrar jag med!

    Åsa: Tveksamt, ytterst tveksamt.

    Emma P: Ja, kan de ens ha provlackat med det? Obegripligt!

    Anonym: Tror inte det skulle hjälpa dessvärre. :-)

    Polityr: Nej, man blir mållös.

    Hksj71: Det förstår jag! :-)

    Sminkan: Ja, visst är det gräsligt. Men det är kul att visa upp fula lack ibland. :-)

    Kajalpennan: Vet inte om de tänkte alls? :-)

    Bondmoran: Haha, ja ungefär så ser det ut!

    Chaosophia: Håller med!

    Hanna: Nej, inte vackert någonstans.

    SvaraRadera
  16. Man skulle lika gärna kunnat plåstra om fingrarna ;)

    SvaraRadera
  17. Nä, det där kan nog vara bland det värsta.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!