lördag 7 januari 2012

Misa Grey Matters

Misa Grey Matters är mellangrått med en lite intressant finish. Lacket innehåller fint silverskimmer, men det som gör det lite udda är de mörkare grå partiklarna. Det gör att lacket ser spräckligt ut.

Jag har inget liknande grått lack i samlingen så jag är glad att jag äger det. Men kanske var jag på fel humör för Grey Matters när jag bar det för jag kan inte påstå att jag tokälskade det heller. Jag tycker att det ser fint ut på bilderna, men det saknades ändå något? Jaja, sådär blir det ju ibland.

Formulan var lite rinnig, men det gick ändå hyfsat att lacka med. Jag körde på två lager, förutom på två naglar som fick sig ett tredje lager.

Mitt betyg: 3/5

Misa Grey Matters from the Surreal Escape collection is a cool grey with silver shimmer and some tiny, dark grey flecks that gives the polish an interesting finish. I don't have another grey like this in my collection. However, I still didn't love it as much as I expected to. Maybe I just wasn't in the mood for grey?
The formula was a little runny, but still decent. I used two coats, except for two nails that got a third coat.

8 kommentarer:

  1. Jag har en liten bekännelse.. Jag har bara ett misa-lack... Det finns ju många jag vill ha, bland annat detta, men de har alltid fått stå över till förmån för andra lack :S

    SvaraRadera
  2. Det klär verkligen dina fingrar:)

    SvaraRadera
  3. Fint! Påminner om ett fågelägg. Jag har faktiskt inte ett enda Misa lack. Och jag som ska kalla mig lacknörd...... ;-)

    SvaraRadera
  4. vad har hänt med "sambons kommentar"? :o

    SvaraRadera
  5. Det ser fint ut och jag vet ju att Chaosophia älskar det och hon har bra smak men jag har ändå inte köpt det än. Varför? vet inte...

    SvaraRadera
  6. Det är inte direkt sällan det händer att mitt humör inte matchar ett lack, eller tvärtom, så det kanske bara var fel för dagen! Eller så gillar du det helt enkelt inte? Du får lämna ett nytt omdöme nästa gång du använder det tycker jag!

    Oavsett vad så klär det dig väldigt bra!

    SvaraRadera
  7. Det där var ju riktigt läckert :D Älskar udda lack ^^

    SvaraRadera

Kommentera gärna!