tisdag 24 januari 2012

OPI Pros & Bronze

Hurra, hurra, i dag är min lillasysters födelsedag! Dagen till ära bär jag ett riktigt vackert lack, OPI Pros & Bronze. Det släpptes med Serena Williams Glam Slam US och säljs som en duo tillsammans med Love Is A Racket för 250 kr. Vill man bara ha Pros & Bronze går det att få tag i på t.ex eBay.

Det är hur som helst ett lack med tydlig duokromatisk effekt. Det skiftar mellan guld och rosa och är fantastiskt tjusigt.

Är det inte vackert?

Formulan var dessvärre ganska rinnig och jobbig. Det är dessutom skirt och krävde fyra lager för att täcka. Jag kan dock köpa det när det blir såhär vackert på.

Betyg: 4/5

OPI Pros & Bronze is a truly stunning duochrome, shifting between gold and a rosy pink. I love this so much! The formula was quite runny though and it is sheer, so I used four coats. But in this case it's definitely worth the trouble.

11 kommentarer:

  1. Väldigt, väldigt fin färg! Dock är det där precis en sån färg som får mina händer att se ut att sitta på en sjukling...

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du fick till. Jag älskar detta. Så himla fint.

    SvaraRadera
  3. Jo det är fint! Kan du göra en jämförelse mellan denna och Color club wild and willing? :)

    SvaraRadera
  4. Å, väldigt snyggt! Gillar verkligen persikotonerna i det

    SvaraRadera
  5. Ok jag måste få tag på detta! Är ju helt underbart!!!

    SvaraRadera
  6. Jobbigt med fyra lager, men hjälp vad fint!

    Hur får man tag i OPI på ett rimligt sätt nuförtiden?

    SvaraRadera
  7. Jag vill verkligen tycka om det här lacket, men jag kan inte. Persikotonen får mig att bli lite illamående. :(

    SvaraRadera
  8. Jag hatade ju att måla med det och tycker duon är lite vek. Den är söt på dig men för mig blir den nog kanske bas i en franken eller något...

    SvaraRadera
  9. Makeupoholic: Ja, jag vet inte om det passar min hudton så bra heller, men i det här fallet struntar jag i det. :-)

    Pamsan: Det var dina bilder som fick mig att köpa det! :-)

    Lacklycka: Jag ska försöka få till en jämförelse, men vågar inte lova något. Det är bråda dagar nu. :-)

    Lela: Tack!

    Doktor S: Tack!

    Cactus: Jag tänkte faktiskt inte på att det är mycket persikotoner i detta, men det har du ju rätt i!

    Olivia: Ja, det tycker jag med!

    Kerstin: Transdesign har ju OPI, men senast jag kollade hade de inte just Pros & Bronze. Annars köper jag mina från eBay.

    Chaosophia: Men det är ju det som är så kul, att man kan ha så många olika åsikter om ett och samma lack. Det är ju det som gör det så roligt att läsa nagellacksbloggar. :-)

    Sminkan: Det låter spännande att använda den som frankenbas!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!