måndag 30 januari 2012

OPI Save Me

Här har vi OPI Save Me från Nicki Minaj-kollektionen. Små runda och fyrkantiga silverglitter och prismatiskt strösselglitter i en ofärgad bas.

Jag är tyvärr inte så förtjust i Save Me. Det prismatiska strösselglittret till trots så känns det faktiskt inte vidare roligt. Sen är det verkligen otroligt knottrigt och jag hatar den känslan. Två tjocka lager Seche Vite gjorde ingen skillnad.

Usch, önskar att jag hade tagit bort det igår, men efter att ha swatchat en del lack så orkade jag helt enkelt inte.

Formulan var ganska tjock och det var lite halvsvårt att sprida strösselglittret över nageln på ett jämnt sätt. Jag har tre lager på bilderna, men då är det fortfarande inte helt opakt.

Mitt betyg: 2/5

OPI Save Me from the Nicki Minaj collection is made out of small round and square silver glitter and prismatic string glitter in a clear base.
I'm a bit underwhelmed by this. It's just not that much fun. Also, the glitter leaves a very bumpy surface, even after two thick coats of Seche Vite, and I hate that feeling.
The formula was quite thick and it takes some work to dispense the string glitter evenly onto the nail. I'm wearing three coats in the pictures, but it's still not completely opaque.

17 kommentarer:

  1. Jag tycker att det verkar himla kul, som ett barnkalas :) Jag tror inte att jag kommer att köpa ett eget, dock.

    SvaraRadera
  2. Nja, det var nog inte riktigt min kopp te heller faktiskt, även om det ser fint ut "på håll".

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det här är ungefär lika hemskt som det där Depend-lacket du visade i förra inlägget. Strösselglitter är verkligen inte i min smak, alls!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker, precis som Kerstin, att det ser kul ut. Layera ovanpå silverfoil kanske.
    Oavsett tror jag inte att det kommer få flytta hem till mig

    SvaraRadera
  5. Jag är inte heller ett fan av detta...ser lite "stökigt" ut.

    SvaraRadera
  6. Hm! Jag är kluven. Jag tror inte att jag kommer att gilla det heller men är ändå lite sugen på att skaffa det...bara för att, liksom.

    SvaraRadera
  7. Det är som det där som blir över på golvet när festen är slut: konfetti och papper och glitter, och lite skräp och damm :P

    SvaraRadera
  8. Jag tycker det är super-roligt, fast jag har en förkärlek till glitter och lite udda lack! Det är fint ovanpå silver :)

    SvaraRadera
  9. Lacket ser verkligen ut som ett kalas. Jag tycker att det ser himla roligt ut, men jag kommer nog inte att skaffa den...

    SvaraRadera
  10. Haha jag tycker att Cactus kommentar är spot on! :) Jag hade tyckt mycket mer om detta om det var vanligt runt eller hexagonalt prismatiskt glitter i stället för strösslet.. det ser bara märkligt ut. Som en massa katthår i olika färger har fastnat i lacket eller något ;)

    SvaraRadera
  11. Kan du inte swatcha OPI Red Lights Ahead, Where och Big Hair Big nails så att man kan se om det är någon större skillnad. Det hade varit kul att veta innan man springer ut och köper :-)

    SvaraRadera
  12. Det händer jättemycket på en och samma gång på nageln med det här lacket, men jag tyckte om det!

    SvaraRadera
  13. Hehe, ja, det ser ut att bli fultema här. Först det gräsliga dependlacket och nu detta. ;D
    Jag är inte så förtjust i strängglitter även om jag kan acceptera dem i t.ex vissa Lynnderellalack. Här är det för många för min smak.

    SvaraRadera
  14. Det ser okej ut men verkligen inget som skapar sug. Och jag spår mardröm att få bort...

    SvaraRadera
  15. Jag gillade detta lite grann ändå, mitt största problem var att det stacks så galet mycket;)

    SvaraRadera
  16. Kerstin: Ja, det är lite barnkalas över det faktiskt.

    Makeupoholic: Jag tycker det ser lite småroligt ut på nära håll, på längre håll såg det bara trist ut.

    Chaosophia: Hehe, sååå illa tycker inte jag att det här är. Klart bättre än Depend-lacket!

    Kajalpennan: Jag tycker tyvärr att det ser tråkigt ut, särskilt på håll.

    Erika: Minst sagt!

    Pamsan: Ja, det där känner man ju igen. :-)

    Cactus: Som spåren efter en dålig fest. :-)

    Honi: Jag trodde jag skulle tycka att det är kul, men näää. Tyvärr inte.

    Annie: Nej, det finns både roligare och bättre glitter där ute.

    Lacklycka: Jag håller med!

    Nicky: Jag har ju swatchat båda, sök på dem i sökfältet! Någon jämförelse hinner jag dessvärre inte göra. Men de är inte dupes, Big Hair Big Nail är en jelly och Red Lights Ahead...Where är ett krämlack.

    BrilliantNail: För mig känns det mest stökigt och inte särskilt kul.

    Sminkan: Ja, ofrivilligt fultema, haha!

    Emma P: Borrtagningen var faktiskt inte värre än ett vanligt glitterlack. Gick som smort med foliemetoden.

    Lela: Ja, men herregud! Fruktansvärt irriterande faktist. Hatar knottriga lack!

    SvaraRadera
  17. Jag tycker att det här lacket gör sig väldigt bra över blått eller grönt så länge man endast använder ett lager. Då blir naglarna påtagligt glittriga utan att strängglittret tar över.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!