lördag 21 januari 2012

China Glaze Snow Globe

China Glaze Snowglobe är en repromote som släpptes med Let It Snow kollektionen. Ursprungligen så släpptes den med 50 Specialty Glitters 2009. Det består av multifärgat glitter i grönt, koppar, blått och lila. Jag vet inte om det bara är hexglitter, eller om här också finns runda korn, jag lyckas inte riktigt urskilja formen på dem.

Här har jag lagt ett lager ovanpå Ciaté Burlesque.

Det går ganska lätt att fördela glittret jämnt över nageln. Formulan är annars något tjock, men det är ju vanligt när det gäller glitterlack.

Jag tycker att Snowglobe är ett tjusigt glitterlack, fast det får mig kanske inte att gå i spinn av lycka.

Mitt betyg: 3/5

China Glaze Snowglobe is a rerelease that was originally released with the 2009 collection 50 Specialty Glitters and now brought back with the Let It Snow collection. It's multicolored glitter in green, copper, blue and purple, here layered over Ciatë Burlesque. Pretty!
The formula was a little thick, but that's fairly common when it comes to glitters.

14 kommentarer:

  1. Fint! Jag är snow globe-sugen...

    SvaraRadera
  2. Fint, men inte riktigt så fantastiskt som jag trodde det skulle vara. Så kan det bli ibland :/

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att det är fantastiskt! Har använt det massor med gånger sen jag köpte det.

    SvaraRadera
  4. Detta har jag just nu på naglarna, över grönt. Fräsigt, men som du skriver, inte så att man blir alldeles till sig. Ska testa över vitt en dag också.

    SvaraRadera
  5. Hejsan :) jag driver en hyffsat nytstartad skönhetsblogg där jag skriver om det mesta inom smink och skönhet. Så tänkte bara ta och tipsa dig om du är intresserad av sånt! Bloggar flera gånger varje dag och dagens tips är några små om hår och hur man tävttar sina sminkborstar utan att förstöra dom. Hoppas du börjar kika in hos mig, skulle bli jätteglad :D
    Men ha en bra dag iaf, kram!

    SvaraRadera
  6. Väldigt snyggt! Jag gillar det jättemycket :)

    SvaraRadera
  7. Det passade verkligen bra över ett mörkt lack :)

    SvaraRadera
  8. Jag är verkligen förtjust i mitt Snow Globe, mer än jag hade trott faktiskt. Men, det finns duds av den där det förekommer silverglitter. Den är inte alls lika snygg. Bara som en allmän info för dem som tänker skaffa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej! Inte mer duds. Må springa och kolla mitt. Tror inte att det är silver i

      Radera
  9. Snyggt, men ingen wow-faktor

    SvaraRadera
  10. Jag ville tycka om det här mycket mer än vad jag faktiskt gjorde. Tror det är lite för mycket för min smak.

    SvaraRadera
  11. Helt okej men inget jag känner att jag behöver köpa...

    SvaraRadera
  12. Jag tycker glittret Snow Globe ser ut som gropar i lacket när jag anväder det... Jättefina, glittriga gropar, men gropar nonetheless :P Så jag använder den mest tillsammans med annat glitter och i frankens (den blir jättefin i skimmriga frankens!)...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!