måndag 16 januari 2012

OPI Pink Friday

OPI Pink Friday ett av lacken som släpps med Nicki Minaj-kollektionen. Det är ett bubbelgumsrosa krämlack och helt ärligt tyckte jag väl inte att det såg särskilt upphetsande ut i flaskan. Men väl på nageln gillar jag det! Jag tycker det ser fint ut till min hudton och jag tror faktiskt inte att jag har någon dupe till det i samlingen heller. Det betyder inte att det är unikt på något sätt, men jag brukar sällan köpa liknande rosa lack.

Är det inte ganska tjusigt, säg? Jag kommer förmodligen att använda det här fler gånger.

Formulan var lite åt det tjockare hållet. Jag behövde tre lager för att få det jämnt och fint. Det går nog att komma undan med två om man är mer noggrann än vad jag var.

Mitt betyg: 4/5

OPI Pink Friday is a bubbelgum pink creme. At first I wasn't too excited over this one, but once I put it on I kind of loved it! In my stash bubbelgum pinks aren't exactly common so this feels a bit exotic to me.
The formula was a little on the thick side. The first to coats went on a little streaky, but the third coat fixed that.

14 kommentarer:

  1. Väldigt snygg på dig, men jag är fortfarande inte alls sugen på den här kollektionen.

    SvaraRadera
  2. Inte helt hundra på att jag äger något liknande. Köper som du, sällan rosa men det ser faktiskt ganska ok ut. :)

    SvaraRadera
  3. Det första jag tänkte var "Pink Friday på en fredag, vad fiffigt". Sen kom jag på att det är måndag idag >_< .... Men färgen var faktiskt fin!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket :)
    Jag känner mig väldigt säker på att det kommer komma med i någon nagellacksbeställning framöver.

    SvaraRadera
  5. Jag beställde hela Nicki Minaj kollektionen för någon vecka sedan, men den har inte kommit än. Längtar!! Jag gillade allihop!!! Men jag har ju inte sett dem på såklart...

    Kram på dig
    /Bondmoran

    SvaraRadera
  6. Kan du skriva om china glaze - high roller? :)

    SvaraRadera
  7. Hm! Jag hade fått uppfattningen om att detta var mer neonigt... ser lite blekt ut men fortfarande fint :)

    SvaraRadera
  8. Ser riktigt fint ut! Jag hade velat ha det lite vitare, liksom lite glassigare, då ser det bäst ut på mina fingrar, om jag tror rätt;)

    SvaraRadera
  9. Det där var bra mycket snyggare än jag trodde...

    SvaraRadera
  10. Inte ett lack jag kommer att köpa men inget fel på det heller. Det ser fint ut mot din hudton och det är en trevlig rosa.

    SvaraRadera
  11. Jag är ju sällan fröken krämlack men just rosa krämalck gillar jag. tummen upp alltså:)

    SvaraRadera
  12. beställde just detta lacket, och "fly" och "save me" för någon timme sedan :)

    dina naglar ser förresten väldigt välvårdade och tjocka ut, har du något tips för att få det så? mina är väldigt tunna, skivar sig mycket och går av rätt lätt...

    SvaraRadera
  13. har nagellacken kommit ut i sverige än? ser fortfarande muppetskollektionen ute. vill ha en från nicki minaj som innehåller grått glitter

    SvaraRadera
  14. Mrs Data: Jag har varit upphetsad över den här kollektionen sen jag såg första promobilden. :-)

    Pamsan: Ja, den var mycket finare än jag trodde. :-)

    Annie: Visst är den!

    Amanda: Hoppas du också kommer att gilla den!

    Bondmoran: Hoppas du kommer gilla dem lika mycket som jag gör! :-D

    Frida: Jag har tyvärr inte High Roller så det kan jag tyvärr inte.

    Lacklycka: Nej, det är absolut inte neonigt. Först blev jag också lite besviken, tyckte det såg mesigt ut i flaskan. Men väl på så gillar jag det.

    Sanna: Jag förstår vad du menar!

    FruVesa: Kul att det överraskar positivt!

    Sminkan: Ja, visst är det. Det vimlar ju av liknande lack där ute, men i min samling är det en ovanlig färg. :-)

    Emma P: Jag gillar också rosa krämlack, trivs för det mesta bra i det.

    L: Mina naglar skivar sig också titt som tätt, särskilt nu på vintern. Just nu är det mest naglarna på högerhanden som strular och den fotar jag ju aldrig. För mig hjälper det att använda nagelolja så ofta som möjligt, men jag slarvar ändå med det, tyvärr.

    Anonym: Jag har inte sett den i butik ännu, men den bör dyka upp när som helst.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!