onsdag 11 januari 2012

Scratch Nails InkiePinkie

Jag ber om ursäkt för dåliga bilder, ljuset var inget vidare när jag fotade detta. Scratch Nails vårkollektion heter Cream Theme och i och med den släpper de också två nya nyanser, mörkblå InkiePinkie och dammigt gröna Camouflage (som jag visar en annan dag). De två första bilderna är ett par nyanser för ljusa i nyansen, de två sista stämmer bättre överens med verkligheten.

Formulan var kanon och det täcker med två lager.

Färgen är helt okej, en trevlig blå om än inte särskilt unik.

Jag har aldrig varit särskilt intresserad av Scratch Nails som märke. Jag har ett par lack från dem sedan tidigare (ljuvliga Green Gold och svarta krämlacket Jet) och båda är bra. Men jag är ju en kollektionsknarkare av rang och vill ha nya kollektioner, bestående av idel nya nyanser, minst två gånger om året. Scratch Nails sätter ju samman sina kollektioner utifrån sitt befintliga sortiment. Nya nyanser lanseras rätt sällan. För mig är det nog det som gör att mitt intresse för Scratch Nails är ganska lågt. Däremot är jag hemskt förtjust i deras nagelvård, nageloljan Nail Food är en storfavorit!

Vad tycker ni om Scratch Nails? Har ni några lack från dem?

4 kommentarer:

  1. Jag har ett väldigt fint ljusgrönt lack från Scratch Nails som heter "One Apple A Day". Men den har tyvärr väldigt dålig täckning, man behöver typ 4-6 lager.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig angående Scratch. Kanonbra nagelvård - halvtråkiga nagellack. Således har jag inget lack men massor med nagelvård från Scratch.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte ett enda av deras lack. De har inte haft så stor genomslagskraft och du har nog rätt i att det är bristen på nya kollektioner.

    SvaraRadera
  4. Äger varken lack eller nagelvård från Scratch, kan inte hjälpa det men jag har svårt för deras layout på flaskorna. De ser gamla och slitna ut redan från början, lite 80-tal. Vill gärna att det ska se nytt och fräscht ut om jag ska testa för första gången;)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!