fredag 6 januari 2012

Depend våren 2012

För ett par dagar sen fick jag hem Depends vårkollektion. Det finns några som ser fina ut, men också ett par som jag inte kan föreställa mig att jag kommer att gilla.

Mina förhandsfavoriter är 303, 292, 294 och 295.

298 och 293 ser rent ut sagt vidriga ut. Finishen, tror det är pärlskimmer, känns extremt omodern. Blä.

Övriga känns lite tråkiga kanske. Inte fula, men trista.

För att sammanfatta det hela så känns det inte som en särskilt vass kollektion, tyvärr.

Vad tycker ni? Ser ni något ni gillar?

21 kommentarer:

  1. Kanske 294. Inget jag kommer leta efter direkt.

    SvaraRadera
  2. Boring Boring Boring

    Bra, då kan man lägga pengarna på andra lack. Check.

    SvaraRadera
  3. Otroligt mesiga färger. Och pärlemor känns inte speciellt modernt.

    SvaraRadera
  4. Meh, ingenting som jag vill ha alls faktiskt. Skönt!

    SvaraRadera
  5. Håller med Mrs Data, 294 ser ok ut, i övrigt är jag rätt skeptisk :) kanske ändra uppfattning när/om du visar lacken dock!

    SvaraRadera
  6. Ser faktiskt inget jag gillar. Några ser ganska okej ut, men det är verkligen inget som väcker habegör. Och matt överlack, såå 2009...

    SvaraRadera
  7. Mja de ser ganska tråkiga ut, får se om någon sticker ut när man kikar på dem....

    SvaraRadera
  8. Den gröna och den blåa var väl fina, men inget jag skulle sträcka mig efter på en butikshylla. De rosa var ju bara blä... Det var länge sen Depend släppte nått som var det minsta intressant tycker jag. Det här känns som en kollektion som de gjort bara för att en ska göras, inte för att de faktiskt la arbete på det.

    SvaraRadera
  9. Depend lyckas aldrig någonsin intressera mig. Tycker de släpper så oinspirerande färger att jag hellre hugger av mig ett finger än bär något av deras lack.

    SvaraRadera
  10. Delar din uppfattning. Notera även att 8 (!) av lacken är semimatta. Jävligt värt att släppa ett (ganska dåligt) matt topplack samtidigt då. :)

    SvaraRadera
  11. Håller med, inte rafflande alls.

    SvaraRadera
  12. Tråkigt är väl första tanken. Får se om dom ser bättre ut på naglarna än i flaskorna.

    SvaraRadera
  13. Totalt ointressant, även om jag kanske inte skulle gå så långt som att kalla dem vidriga. ^^

    SvaraRadera
  14. Jag beklagade mig över de här när Kerstin visade dem. Depend har halkat av banan... Ibland är de ju klockrena och har massor av färger man bara älskar och sen gör de så här. Skräpkollektion. Men det är bra, jag sparar pengar. :D

    SvaraRadera
  15. Min favorit är nog den pärlemor persikofärgade 298. Jag skulle ha den på tårna med blankt topcoat så ser fötterna ut som godis!

    SvaraRadera
  16. Mjeh! Varför inget metalliskt eller nåt med en glad färg? De här var för mjäkiga för min smak och dessutom brukar jag inte kunna ha färger som 292 & 298 eftersom det skär (dubbel bemärkelse eftersom jag ser grisfärgad ut haha) sig mot min hud...

    SvaraRadera
  17. När jag bara kollar på det sådär så tycker jag bara att 303 och 294 ser lite intressanta ut.. och matte top coat skulle jag också vilja ha. Men annars tycker jag att kollektionen ser ganska tråkig ut. Fast jag kanske tycker annorlunda när jag väl ser lacken irl.

    SvaraRadera
  18. Håller med, det var inte en särskilt spännande kollektion...

    SvaraRadera
  19. Tror detta är den tråkigaste kollektionen Depend släppt ut... Är inte sugen på ett enda av dem.

    SvaraRadera
  20. Usch. Inget spännande alls, bara tråkiga, fula färger som inte alls hör till varken vårväder eller vårhumör. hmm...

    SvaraRadera

Kommentera gärna!