tisdag 31 januari 2012

Models Own Golden Green

Models Own Golden Green har ni sett på massor av bloggar redan, men nu får ni se det hos mig också. Det släpptes som bekant med Beetlejuice-kollektionen i november och är ett duokromatiskt lack som skiftar mellan lövgrönt och gröngult. Inte de mest dramatiska färgskiftningarna jag skådat, men ändå ett mycket vackert lack!

Formulan var lite rinnig, men det gick ändå hyfsat lätt att lacka med det. Jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

Models Own Golden Green from the Beetlejuice collection is a duochrome shifting between a leafy green and a very yellow leaning green. The effect isn't very dramatic, but it's still very pretty.
The formula was a little runny, but still decent. I needed three coats to make it opaque.

8 kommentarer:

  1. Det är verkligen fint, även om man hade hoppats på lite med duokromt drama :)

    SvaraRadera
  2. Otroligt snygga bilder på detta. Nu blev jag sugen på att lacka med grönt. :)

    SvaraRadera
  3. Fint, men inget som jag måste ha. Är det någon som hört om Transdesign ska sluta sälja OPI? Gick inte att hitta där när jag var inne nyss :(

    SvaraRadera
  4. Jag blev lite besviken på detta, inte på lacket som sådant kanske men jag hade förväntat mig en större effekt.

    SvaraRadera
  5. The wonderful pinkness: Thank you!

    Kerstin: Ja, lite tydligare duokromatisk effekt hade inte skadat. :-)

    Jill: I like it a lot too! :-)

    Pamsan: Grönt är skönt!

    Hksj71: Jag tittade nyss och de har fortfarande OPI. Men de skyltar ju inte med det eftersom de egentligen inte får sälja märket, så du måste söka på OPI i deras sökruta. :-)

    Annie: Tack!

    Lacklycka: Jag misstänkte att effekten skulle vara fjösigt, så jag var nog förberedd.

    SvaraRadera
  6. Såg också att Opi var tillbaka. Blev lite svettig igår kväll när det inte kom upp när jag sökte!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!