söndag 22 januari 2012

Depend 292

Andra lacket att testas ur Depends vårkollektion fick bli nummer 292, ett rosa krämlack. Det var en av mina förhandsfavoriter och jo, det är en söt färg. Men jag vet inte om jag tycker att just jag klär så bra i den.

Formulan var dessvärre knepig. De två första lagren blir strimmiga och väldigt ojämna, men det tredje lagret ger ett acceptabelt jämnt resultat.

Mitt betyg: 3/5

Depend #292 from this year's spring collection is a pink creme. A sweet color, but I'm not sure it suits my skin tone though.
The formula was quite tricky. The first two coats went on very streaky and uneven, but the third coat fixed that.

13 kommentarer:

  1. Fin färg med kanske inte om man måste göra tre lager..

    SvaraRadera
  2. Jättesöt och du klär ju jättebra i färgen. Typisk kattnosfärg. :)

    SvaraRadera
  3. Tycker det lite blekt ut, men blir nog perfekt på sommaren när man har fått lite färg.

    SvaraRadera
  4. Tycker nog att det var en lite mesig färg.

    SvaraRadera
  5. Tycker nog att det var en lite mesig färg.

    SvaraRadera
  6. Oerhört söt färg! Jag vill ha den på naglarna precis nu... får leta och se om jag har något liknande.

    SvaraRadera
  7. Jag blev lite kär när jag såg dina bilder faktiskt, däremot synd att den är svårmålad och strimmig...

    SvaraRadera
  8. hej

    opi metallic for life, vart köpte du de. jag hittade en sida där de skulle kosta 11.25 dollar vilket mig veterligen blir ca 76 spänn. billigare kmr man väl knappast undan. :)

    SvaraRadera
  9. Det är väl okej, men knappast ngt man hoppar högt över...

    SvaraRadera
  10. Helga: Jag tycker iofs att tre lager är helt okej, men du har säkert rätt i att det finns liknande lack som täcker med två.

    Kerstin: Visst är det!

    Pamsan: Fantastisk beskrivning! Den är kattnosrosa! :-)

    BrilliantNail: Ja, den blir säkert fin till solbrännan.

    Hksj71: Jag kan förstå om man tycker det.

    Andrea: Eller hur, klockren kattnosfärg!

    Lackynails: Ja, visst är den fin!

    Makeupoholic: Ja, formulan var inget att hurra för, tyvärr.

    Loisan83: Jag köpte hela Nicki Minaj-kollektionen på eBay för 365 kr inklusive frakt, alltså cirka 61 kr/lack. Säljaren hette Pink Market. :-)

    Emma P: Jag verkar vara inne i en rosa period just nu för jag dras till alla möjliga rosa nyanser. :-)

    SvaraRadera
  11. Den har den där knepiga nyansen som gör att man ser lite skitig ut om händerna. Jag vill så gärna passa i den men det är inte menat för mig.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!