fredag 13 januari 2012

China Glaze Electropop - är ni sugna?

Överst : Techno, Aquadelic, Sunshine Pop, Gaga For Green, Make Some Noise, Wicked Style.
Nederst: Fuchsia Fanatic, Dance Baby, Electric Beat, Kinetic Candy, Sweet Hook, Gothic Lolita.

Jag tänkte vi skulle prata lite om China Glazes vårkollektion, Electropop. Jag brukar falla som en fura för China Glazes vårkollektioner. Anchors Away från förra året var ju en toppenkollektion, med finingar som Ahoy!, Hey Sailor och Life Preserver. Året dessförinnan var det ju Up & Away, som jag älskade helt otroligt mycket. Den försåg oss med vackra lack som Four Leaf Clover, Happy Go Lucky och High Hopes.

Men Electropop, alltså. Jag känner mig inte särskilt upphetsad. Det enda som känns som ett måste för mig är det solgula skimmerlacket Sunshine Pop. Kanske kommer jag också köpa Kinetic Candy, Electric Beat, Make Some Noise och Gaga For Green. Men ingen av dem känns egentligen som några måsten. Jag kommer förmodligen bara att köpa dem för att jag hoppas att jag helt ska ändra uppfattning om kollektionen när jag får se några av dem i verkliga livet och tycka att det är fantastiska lack.

Swatches kan ses hos t.ex The PolishAholic.

Hur känner ni inför Electropop? Vilka är ni sugna på? Är jag bara en surkärring?

27 kommentarer:

  1. Är inte heller så imponerad. Har dock beställt make some noise, Gaga för green och nån till som jag inte minns vilken det var. Så sund för just vårkollektionerna känns mer efterlängtade.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att de var lite för lika Up & Away, känner att jag har snarlika cremelack från CG redan... Kommer nog slå till på Gaga for Green men de andra får nog vara tror jag.

    SvaraRadera
  3. Åh, jag känner exakt likadant. Har vi inte sett detta förr liksom? Här var det inget nytt utan bara upprepning känns det som. Kommer säkert beställa nåt men som sagt...jag är inte heller så upphetsad. :/

    SvaraRadera
  4. Har inte så mycket av CG sedan tidigare så för mig kändes Brights ganska lockande faktiskt. Såg dem häromkvällen när jag surfade runt och tänkte genast "det här vill jag ha";)
    Nog lika sugen på allihop i brights, möjligen inte Make Some Noise.

    SvaraRadera
  5. Kollektionen ser fin ut på promobilderna, jag var ganska nyfiken på den fram till momentet då jag fick se de första swatcherna. Nu är jag helt säker på att jag inte kommer att köpa ett enda lack ur denna kollektion. Satsar på Essie istället.

    SvaraRadera
  6. Nä, jag köpte inga fast de fanns inne på TD. Inte alls sugen. Kanske köper någon när jag har dålig fantasi någon gång, vem vet?

    SvaraRadera
  7. Japp, du är en surkärring. ;)
    Nej då - bara för att jag vill ha ALLA behöver inte du känna likadant. :)

    SvaraRadera
  8. Jag är inte heeeelt såld, men det kanlliga gänget och glitterlacket känns inte dumma!

    SvaraRadera
  9. Samma här faktiskt. Tänkte klicka hem dem från eBay igår, men när jag väl skulle välja ut färger kände jag typ "been there, done that" om varje lack i kollektionen. Till slut blev det bara Sunshine Pop och Gaga For Green

    SvaraRadera
  10. Gothic Lolita var den som fångade mitt intresse.

    SvaraRadera
  11. Jag vill nog ha alla, men jag tänkte börja med brights och sen se om jag är lika sugen på andra delen närmare våren. För pasteller är inte lika mycket min grej som knalliga färger :)

    SvaraRadera
  12. Jag har funderat lite på "Make some noise", tror det gör sig bra på vårtånaglar om inte annat, men i övrigt är jag nog sval i anden.

    SvaraRadera
  13. Jag undrar över Techno i den här kollektionen.. den har jag redan sedan förr. Nysläpp eller hur funkar det? Kolla här om nån är intresserad..: http://polishtics.se/2011/september/china-glaze-techno.html

    SvaraRadera
  14. Jag tycker att det är jättehärliga färger men tyvärr inte så klädsamma på mig... Om jag köper ngt av lacken ur kollektionen så blir det Techno, Fuchsia Fanatic eller möjligen Make Some Noise (om det inte är för likt Hey Sailor som jag har).

    SvaraRadera
  15. Jag är sugen på Gaga for Green, Fushia Fanatic, Electric Beat och Gothic Lolita. Tyvärr känns inte kollektionen så jätteunik - får helt enkelt vänta på swatches :)

    SvaraRadera
  16. Jag kommer köpa 3-5 av dem, men exakt vilka har jag inte bestämt än. Två är givna redan, och det är bara för att jag känner att jag inte har tillräckligt med liknande färger i samlingen redan. I övrigt känns väl kollektionen lite... tråkig. Lite för pastellig för min smak.

    SvaraRadera
  17. Wicked Style ser himla fin ut tycker jag, de andra skapar inga direkta sug.Fast i ärlighetens namn så köpte jag bara två från Anchors Away och nte ett enda från Up & Away så det var längesen någon av China Glazes vårkollektioner tilltalade mig...

    SvaraRadera
  18. Jag är faktiskt inte så sugen på den kollektionen. Tycker det är många av dem som liknar andra lack vilket känns lite tråkigt. Jag gillar ju skimmer och det verkar det inte vara. Däremot har jag fortf några jag vill ha från Anchors Away så ska väl satsa på det istället :P

    SvaraRadera
  19. Jag har faktist inte ett enda lack från Up & Away, så jag är lite sugen på att köpa några från den här kollektionen, jag har inte så många lack av den här typen ännu.

    SvaraRadera
  20. Det enda lack som jag är det minsta sugen på är Sweet Hook annars hoppar jag nog den här kollektionen helt. Tyvärr.

    SvaraRadera
  21. Helt oinspirerande. Kanske kommer jag ändra mig när det verkligen är vår men just nu så är de inte alls något som står på min lista.

    SvaraRadera
  22. Möjligtvis Dance Baby, om det är en sådan rosa nyans som jag vill ha. När jag började köpa nagellack köpte jag nästan bara grönt och blått och sådana ovanliga färger, så har förvånansvärt få rosa, och har numera kommit på att jag borde skaffa fler..

    SvaraRadera
  23. Tvärt om är jag jättepepp på den här kollektionen. Vill äga alla. (så kände jag dock inte alls när jag såg de första bilderna i höstas.) Mest vill jag ha make some noice, gaga for green, kinectic candy och electric beat

    SvaraRadera
  24. Färgerna är väldigt fina (speciellt när man ser alla bredvid varandra så här) men ingen av dem är ju särskilt unik, det är väl svårt att göra unika färger. Men bilderna ger mig verkligen sug efter vårfärger igen, får plocka fram mina färgglada lack. Jag har några hål i min samling som dessa skulle kunna fylla, saknar t.ex. en bra bubbelgumsrosa och en korallröd.

    SvaraRadera
  25. Kan svara på Martinas fråga, Techno släpptes redan 2009 under "kollektionen" 50 specialty colors så det är helt riktigt att det är en re-release. Jag tycker många av färgerna ser fina ut men det känns även som att många är upprepningar av Up & Away.

    SvaraRadera
  26. Njae, det här nog inget jag kommer sukta efter - vilket är tur eftersom jag tänkte försöka mig på att långt köpstopp.

    SvaraRadera
  27. Jag var tveksam men köpte några för att testa. Har precis lackat Elektrobeat och överst Techno, oj vad det spratt till. Fick en skön känsla av bubbelgum med bling. Blev en kick här i vinterkylan.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!