torsdag 18 augusti 2011

Zoya Jem

Zoya Jem från höstkollektionen Smoke & Mirrors är en riktig pärla till lack! En glödande, rödbaserad lila med skimmer i rosa och guld. Det guldiga syns dock mest i flaskan, tycker jag. Väl på nageln är det mest det rosa som syns.


Det påminner en del om Valerie från förra årets kollektion Flames (eller Fire & Ice, som den först hette), men Valerie har en glittrigare finish. Jem är ett vanligt skimmerlack. Jag tycker dock att båda lacken är otroligt vackra och båda är väl värda att äga.

Formulan var super på denna och det täcker faktiskt helt med bara ett lager. Min vana trogen så lackade jag ändå ett andra lager.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Fantastisk!"

English: Zoya Jem is a beautiful red toned purple with gold and pink shimmer. The gold shimmer is more visible in the bottle than on the nails though. Very pretty! It reminds me of Valerie from last years Flames collection, but Valerie is sparklier.
The formula was great and you only need one coat, although I did use two.

12 kommentarer:

  1. Det är ju hur tjusigt som helst. :) När ska man hinna testa alla sina godbitar? Ska försöka beta av några sommarlack till innan jag ger mig på höstkaramellerna.

    SvaraRadera
  2. Sjukt vacker! En av mina favoritfärger på lack.
    Skulle gärna se en liten jämförelse med Valerie om det går att ordna!

    SvaraRadera
  3. Oh vilket vackert lack - härlig färg och fint glow! Vart handlar du Zoya-lack? Nu börjar min lista bli lite väl lång...

    SvaraRadera
  4. This was the first one I ordered from the Mirrors collection. Gorgeous!

    SvaraRadera
  5. Underbart! Jag som älskar lila...

    Har suktat efter Valerie länge, och det här ser också ut som ett måste-bara-ha-lack. Dags för lite shopping snart kanske? :-)

    SvaraRadera
  6. Superfint! Hmm, jag har inte köpt något från Zoya på evigheter. Kanske dags att göra något åt det.

    SvaraRadera
  7. Kerstin: Ja, man måste vara galen om man inte tycker det! :-)

    Solveig: Ja, jag måste hålla med!

    Pamsan: Ja, när ska man hinna det? Så många lack, så lite tid!

    Andrea: Jag fixar en jämförelse i helgen, ska bli intressant att se hur de ter sig bredvid varandra. :-)

    Makeupoholic: Jag handlar mina Zoya från eBay, men säljarna varierar. Mina Smoke & Mirrors köpte jag av Sparkling Nails by Jewels.

    Jossan: Ja, visst är det vackert!

    Jill: So far this is my favorite from Smoke & Mirrors! So pretty!

    NailsbyNoir: Ja, både Valerie och Jem är underbara lack!

    Veronica: Ja, de släpper ju massor av fina lack! Jag tycker dock att Smoke & Mirrors känns som något av en mellankollektion, den når inte riktigt lika höga höjder som t.ex sommarens Sunshine och förra vinterns Flames.

    SvaraRadera
  8. Det var väldigt vackert. Jag måste verkligen fundera över vilka lack jag vill köpa till hösten känner jag...

    SvaraRadera
  9. Jag älskar både Jem och Valerie! Båda är definitivt värda att äga.

    SvaraRadera
  10. Min eBay-säljare som jag brukar köpa Zoya från skickade hela Mirrors till mig fast jag bara beställde tre. Jag fick alltså Jem, vilket inte var planerat. Kul, för den ser fin ut på dig och i flaskan med!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!