torsdag 25 augusti 2011

OPI I Brake For Manicures

Jag är inte typen som lider i tysthet. Därför börjar jag ännu ett inlägg med att gnälla över min envisa, ytterst obehagliga förkylning. Inte vidare kul för er, jag vet, så jag hoppas att jag blir frisk snart. För allas vår skull.

Jaja, det här är ju trots allt ingen förkylningsblogg, utan en nagellacksblogg. Till dagens manikyr, som faktiskt burits i två dagar. OPI I Brake For Manicures, ett dammigt mörklila krämlack som jag bara älskar! När jag hade lackat med det så kände jag att "det är precis såhär jag vill att mina naglar ska se ut i höst".

Det här får nog klassas som "nästansvart". Lite förvånande att jag älskar detta så mycket, med tanke på att jag sällan faller för lack som kan klassas som nästansvarta.

Formulan var bra och det täcker med 2-3 lager. Jag lackade först två lager, men upptäckte senare att två naglar såg lite flammiga ut så dessa fick ett tredje lager.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Det ser ut som blyerts. Skittrist."

English: OPI I Brake For Manicures is the perfect fall shade to me! I love this dusty, dark purple creme. I'm not normally a big fan of colors that look almost black, but this one is just so pretty!
The formula was excellent and you need 2-3 coats.

16 kommentarer:

  1. Snyggt, men kanske inte så jag joggar iväg till leverantören. :)

    Nu får du se till att bli frisk snart! Recept på min förkylningsmedicin: varm svartvinbärssaft med en rejäl sked honung i. Fick jag alltid av pappa när jag var liten.

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker "nästansvarta" lack är jättefina!!

    SvaraRadera
  3. Jobbigt med envisa sommarförkylningar! Hoppas att du blir frisk snart.

    SvaraRadera
  4. Väldigt tjusigt. Elegant till och med. Håller dock med Mrs Data, det är inte så att jag kastar mig över e-tailersidorna i avsikt att köpa ett eget. Och jag tror hon har rätt även om svartvinbärssaften. Kurerade mig som barn när jag var förkyld. Varm ska den absolut vara, och hemmakokt. Har du ingen saft så hoppas jag att du kryar på dig ändå eller så får du prova ett annat recept. Riven ingefära och honung som kokas upp och så får dra lite och sedan dricks som te.

    SvaraRadera
  5. Jag är också helt såld på "nästansvarta" lack. Det här ser ju såå snyggt ut.

    Men nu får du ta och krya på dig tycker jag. Men fram till dess så är det bara att klaga på. Varför lida i det tysta när man kan klaga och få medlidande? ;-)

    SvaraRadera
  6. Skitsnyggt rent ut sagt och elegant som tusan. Krya på dig nu!

    SvaraRadera
  7. Jag älskar det mörkt plommonfärgade Honk if you love OPI, från deras Touring America-kollektion. Kommer pryda mina naglar i höst :)

    SvaraRadera
  8. Jag som gillar nästansvarta lack blev förstås väldigt förtjust i dina bilder! Nu behöver jag nog det här också.

    Koka upp mjölk med islandslav, sila bort laven och ha i honung innan du dricker! Det funkade alltid, på den tiden jag hade tillgång till laven.

    SvaraRadera
  9. Kjempefin lakk! :D

    Håper du blir frisk snart (ikke fordi jeg er lei av klaging, hehe). ;)

    SvaraRadera
  10. Jag är lite kär i mitt jag med - visst är det snyggt!

    Förkylningar suger - speciellt när det är lite varmt ute dessutom... Jag har min egen twist på Sminkans förkylningsté så jag tipsar om det också: koka riven ingefära (mkt!) med 1/2 pressad citron och kanske 2 dl vatten. Låt koka en stund så att ingefäran verkligen ger smak, söta sedan med honung. Så gott att jag faktiskt dricker det även om jag inte är förkyld :-)

    Krya!

    SvaraRadera
  11. Haha en förkylningsblogg hade varit riiiktigt tråkigt! Jag ska komma ihåg det här inlägget för nu fanns det ju massor av bra tips bland kommentarerna :D Själv brukar jag skära ingefära och hälla på kokande vatten. Sen massor av honung och citronsaft för c-vitamin och godare smak :)

    SvaraRadera
  12. Ingefära är kanonbra för immunförsvaret och funkar faktiskt väldigt bra att dricka/äta i förebyggande syfte. Bara så ni vet - lite off topic sådär. ;)

    SvaraRadera
  13. Jag tycker att det ser superfint ut, jag gillar nästan-svart!
    Och jag måste säga att det där med att inte lida i tysthet fick mig att skratta högt :)

    SvaraRadera
  14. this is the only color I want from that collection, it's just perfect, thanks for posting

    SvaraRadera
  15. Hej alla! Tack för tipsen! Känner mig lite piggare i dag faktiskt, men har drabbats av jordens rethosta i stället. Tror jag ska testa något med ingefära imorgon. :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!