söndag 21 augusti 2011

Lumene Natural Code Live It Up

Den här söndagen tillbringar jag i soffan med tv-spel och glass. Vaknade i morse med ont i halsen och ont i kroppen. Blä!

I dag tänker jag visa er Lumene Natural Code Live It Up. Det tredje lacket från Lumene som jag testar och det enda som jag inte gillat. Det är ett blått skimmerlack vars skimmer är svagt gröntonat.

Först och främst tycker jag att det är finare på bilderna än i verkligheten. För mig känns färgen lite för blek och ja, trist.

Men den stora anledningen till att jag inte gillar detta är att det är skirt. Jag behövde fem lager för att få det opakt. Alldeles för många! Färgen är inte tillräckligt skoj för att det ska vara värt att använda det till layering heller. Ett värdelöst lack, enligt mig.

Mitt betyg: 2/5

Sambons kommentar: "Det ser tropiskt ut. Jag tänker på koraller och delfiner när jag ser det där."

English: Lumene Natural Code Live It Up is a light blue polish with slightly green toned shimmer. I'm not at all a fan of this. The color is a little too pale and boring to me. It actually looks nicer in the pictures than it did in real life.
It's also super sheer. It took five coats to make it opaque. Way too many for my taste!

9 kommentarer:

  1. Nämen!

    Mycket glass och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Oh no! Inte bli sjuk! :( Hoppas du kryar på dig fort. Lacket ser ju fint ut men fem lager är det kanske inte värt.

    SvaraRadera
  3. Det såg väldigt fint ut på bilderna, trots att jag är inte är en blue-lover.

    SvaraRadera
  4. Det där med skirheten ligger verkligen detta lacket i fatet...

    SvaraRadera
  5. Hoppas också du kryar på dig.
    Lacket ser fint ut på dina bilder men jag förstår hur du menar, inget lack är egentligen värt fem lager... :D

    SvaraRadera
  6. That's a really nice colour in the photos, shame it turned out pale and boring in real life.

    SvaraRadera
  7. Ät ännu mer glass, så kanske du kryar på dig fortare!

    Lacket ser fint ut på både bilder och i flaska, men fem lager..?! Tur att jag inte köpte det härom dagen ändå.

    SvaraRadera
  8. Mrs Data: Ja, glass är det enda som hjälper vid förkylning! :-)

    Pamsan: Nej, ett lack måste vara superfantastiskt för att vara värt fem lager. Det är inte detta.

    Sarah: Tyvärr luras kameran. Det är inte så här fint i verkligheten.

    Kerstin: Ja, verkligen!

    Sminkan: Nej, om slutresultatet hade varit ett megaholografiskt, multikromatiskt glitter-vidunder så hade det kanske varit värt det. Kanske.

    Charlotte: Yes, it's sad.

    Chaosophia: Ja, det här är ingenting du behöver ångra att du inte köpte.

    SvaraRadera
  9. Jag tyckte inte heller om det här lacket! Alldeles för svårlackat, skirt och en mystisk färg när allt var klart... Har även testat nr 11, Make Impact, som jag älskade! Underbar färg, formula och ett av mina "go to-lack". Nummer 14, Party On, är ett annat lack som jag verkligen inte var förtjust i. Det är lila, men en väldigt intensiv och knallig lila som jag inte alls passade i. Hittills har det varit en väldigt blandad upplevelse från dessa lack måste jag säga. Har två ännu oprövade lack kvar hemma, det illgröna nr 12, Go Crazy, och ett snyggt gråblått med guldigt och blått miniglitter, nr 33 Troublemaker. Det gröna blev jag lite avskräckt ifrån att testa, och det senare köpte jag så sent som igår. Hoppas med bättre lycka hos dessa lack!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!