fredag 19 augusti 2011

LCN Picnic In The Park

I går kväll plockade jag fram LCN Picnic In The Park. Jag köpte ju tre lack från LCN genom Nailmail.se i april, men har inte kommit mig för att testa något av dem förrän nu. Så många lack, så lite tid liksom. Hur som helst var detta en riktigt trevlig bekantskap att göra.

Ett mörkgrönt lack vars finish hamnar någonstans mellan kräm och jelly. Nyansen känns härligt "skogig", perfekt nu när hösten står för dörren.

Formulan var mycket bra. Lagom tjock och inte det minsta rinnig. Högglansigt även topplack (fast jag har topplack på bilderna).

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Jag är trött på det där kamouflagefärgade. Det ser ju ut som att du ska ut i krig. Make love, not war."

English: Picnic In The Park is the first polish from LCN that I've tried and I like it! A sort of murky, yellow based, dark green polish with a formula that falls somewhere in between a creme and a jelly. Very shiny!
Great formula, but a little on the sheer side. This is three coats.

14 kommentarer:

  1. Så fint! Ovanlig färg o finish också!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad jag ångrar att jag inte beställde några LCN. Det här var ju sketasnyggt. :D Sambon får pluspoäng för sin roliga kommentar.

    SvaraRadera
  3. Riktigt snyggt! Älskar murriga och gröna lack så detta föll mig helt i smaken :)
    Haha, sambons kommentar är för rolig XD

    SvaraRadera
  4. Haha, din sambos kommentar! Den var väldigt bra, men jag håller inte med honom för fem öre. Jag själv som aldrig får nog av kamouflage-grönt kan inte göra annat än att önska få se mer av den här typen. Dessutom vill jag så klart ha det här lacket nu. Gah!

    SvaraRadera
  5. Asså din sambo förgyller vardagen lite måste jag säga, hahaha. Men jag tyckte det var ett fint nagellack faktiskt. Kanske för att jag knappt har något militärigt själv :)

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint! Jag är jättesugen på ett mossgrönt lack. Har redan Zoya Shawn men det är inte riktigt så "mossigt" som jag vill. Jag har för mig att du har visat Shawn innan. Är detta likt Shawn eller är det annorlunda i nyansen tycker du?

    SvaraRadera
  7. Det var riktigt vackert. Jag letar efter mossgröna jellies, undrar om det här finns i NMs restshop...

    SvaraRadera
  8. Sambon får fem "bloggläsare" för dagens kommentar :)

    Men för att vara kamo-färgat så får lacket oxå högt betyg av mig. Snyggt.

    SvaraRadera
  9. De har bra lack i allmänhet, verkar det som. Måste köpa fler...

    SvaraRadera
  10. Hejsan, har bara en liten fråga, vad fick du betala ungefär i frakt när du beställde dina KleanColor från Beautyjoint? :)

    SvaraRadera
  11. Kerstin: Jag tycker kanske inte att färgen är särskilt ovanlig, men tillsammans med finishen blir det en riktig hit!

    Pamsan: Ja, jag är glad att jag köpte tre i alla fall.

    Martine: Jag med!

    Chaosophia: Haha, jag håller inte heller med honom, men hade på känn att han inte skulle gilla detta. :-)

    Helga: Visst gör han! :-)

    Anonym: Jag har bara jämfört dem i flaskan, de ser ganska lika ut, men Shawn är något ljusare.

    Lackynails: Jag kollade igår kväll och det såg inte ut att finnas några LCN kvar alls. tyvärr.

    Kitty: Sambon blev mäkta stolt när han läste din kommentar! Och visst är det ett snyggt lack!

    Sarah: Ja, nu är jag sugen på att testa de andra jag köpte.

    Elsa: Jag betalade 11,39 dollar för sex lack.

    SvaraRadera
  12. Den var läcker! Den vill jag med ha...

    SvaraRadera
  13. vackert!
    Haha din sambo är för rolig!

    SvaraRadera
  14. Sminkan: Visst är den snygg!

    Sanna: Haha, han är galen! :-)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!