måndag 1 augusti 2011

Zoya Apple

Jag har burit Zoya Apple förut, men då glömt att fota det. Därför bjuder jag er här på en snabbswatch, utan vare sig bas- eller topplack. Apple släpptes med Zoyas sommarkollektion Sunshine och är ett mellangrönt lack med massor av guld-sparkles.


Det är vackert, men inte så att jag dånar direkt. Jag trodde nog att jag skulle känna mig mer förtjust i det än jag gör faktiskt. Kanske beror det på att jag tycker att det känns blekt i jämförelse med Ivanka?

Jag upplevde inte några problem med formulan, om man bortser från att det är skirt. Jag behövde fyra lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar : "För att vara grön är den fantastisk."

English: Zoya Apple is medium green with lots of gold sparkles. Very pretty, but I actually expected to love this more than I do. I can't stop comparing it to Ivanka from last summer and this is just not as saturated and sparkly as Ivanka is. Well, it's still beautiful, I know.
The formula was good, but I did need four coats to make it opaque.

17 kommentarer:

  1. Det där saknas liksom i min lacklåda. Måste nog göra något åt det...

    SvaraRadera
  2. Detta ser jag fram emot att testa.

    SvaraRadera
  3. Jättefint! Blir lite sugen på godis när jag ser det :p

    SvaraRadera
  4. Well, I was surprised by how much I liked this shade and the drying time was great, and it covered nicely with 2-3 coats. I'm impressed.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det ser väldigt fint ut! Har fortfarande inte skaffat några lack ur den här kollektionen, så det får jag se till att klicka hem snart.

    SvaraRadera
  6. Riktigt fint! Jag brukar inte fastna för gröna lack särskilt ofta, men det här var riktigt snyggt!

    SvaraRadera
  7. Det ser fint ut!

    Har precis testat mitt första Zoya-lack och det var ju underbart lätt att lacka och vilken glans det blev :) Kommer nog att bli fler Zoya-lack framöver.

    SvaraRadera
  8. Jag dånar! Har inte testat detta än men nu blev jag galet sugen. Åh, så vackert.

    SvaraRadera
  9. Det var samma för mig: jag trodde att jag skulle tycka mer om det än jag gjorde... Men grönt är ju alltid grönt :)

    SvaraRadera
  10. har en liknande färg från LUMENE 30 KR...

    SvaraRadera
  11. Mrs Data: Det är absolut värt att köpa!

    Sarah: Det förstår jag!

    Helga: Haha, jag blir lite sugen på någon god drink!

    Anonym: It is a nice polish, no doubt about that, I'm just not blown away by it.

    Roxcat: Det måste du! Ingen kan ju göra sparkliga lack som Zoya!

    SminkElin: Grönt är nog min favoritfärg framför andra! Och blått förstås. Och rött. :-)

    Carina: Ja, jag tycker Zoya håller hög kvalitet för det mesta. Vissa upplever deras torktid som lång dock.

    Pamsan: Vad bra att det får någon att dåna iaf! :-D

    Cactus: Ja, helt sant. Grönt är alltid grönt. :-)

    Liza: Det låter som ett riktigt budgetfynd!

    SvaraRadera
  12. Ååååh!! I'm in love. Är ju helt underbart! Måste skaffa det.

    SvaraRadera
  13. Inget går upp mot Ivanka. :D

    SvaraRadera
  14. Jag som varit sugen på att köpa denna, men då kanske jag satsar på Ivanka istället.... :)

    SvaraRadera
  15. I jämförelse med Ivanka så är den alldeles för blek och urvattnad, så jag skaffade aldrig denna. Och med det sagt så måste jag ändå säga att jag tycker att det är superfint!

    SvaraRadera
  16. Jag trodde att jag skulle gilla den mer än vad jag gjorde faktiskt. Den är ju fin, men jag ville att den skulle vara awesome!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!