onsdag 3 augusti 2011

Nytt från China Glaze och KleanColor

Yay, i dag hämtade jag ut två paket med nagellack - som jag har längtat efter dem!

Det var ett paket från 8ty8beauty.com med sex lack ur China Glazes höstkollektion Metro. Och så ett paket från Beautyjoint.com med mina första lack från KleanColor. Det har ju visats massor av läckra swatches på lack från KleanColor hos bland annat Sminkan, Cactus och One Inch Nails den senaste tiden så jag kunde till slut inte låta bli att lägga en beställning.

Trendsetter, Loft-y Ambitions, Traffic Jam


Skyscraper, CG In The City, Midtown Magic.


Metallic Orange, Blue-eyed Girl, Metallic Green, Chunky Holo Clover och Chunky Holo Bluebell.

Det sjätte KleanColor lacket, Metallic Pink, hade läckt i leveransen och såg ut som följer när jag packade upp det.

Jag har förstått när jag läst på flera olika nagelbloggar (läs här och här, till exempel) att det inte är helt ovanligt att lack ser ut så här när man får dem efter leverans från Beautyjoint.com. Det verkar som att de slarvar med att skruva åt korkarna ordentligt innan de packar leveranserna.

Jag tror inte jag kommer att höra av mig till Beautyjoint för att klaga på detta denna gången, men egentligen så är det såklart dåligt att de inte kan vara noggrannare. Även om lacken är billiga, 1,75 dollar, så ska de ju dyka upp i ett bra skick. Man ska inte behöva börja med att rengöra dem. Men jodå, jag lär säkert lägga fler beställningar från Beautyjoint i framtiden.

15 kommentarer:

  1. Jag fick också kladdiga flaskor med lack i gängorna men inte sådär illa! Det var det värsta hittills.
    Det är tur att det är såpass billigt, annars hade det nog legat närmare till hands att klaga. Jag köpte första omgången direkt från KleanColors site och de var i samma skick, så det är snarast de man ska klaga hos isf. Måste vara nått mycket galet med deras produktion!

    SvaraRadera
  2. De nya nagellacken från China Glaze ser verkligen trevliga ut, dock hoppar jag glitterlacken...

    SvaraRadera
  3. Jag tror att det är fabriksfel på själva korkarna. Jag fick också ett lack som hade läckt när jag köpte mitt gäng från Ebay. Jag ska skriva till Kleancolor och höra mig för men jag har inte gjort det än... Såg ut att vara himla fina lack iallafall :-)

    SvaraRadera
  4. Har beställt Kleancolor två ggr. En gång från eBay och en gång från Beautyjoint. Ett av lacken som kom från ebay såg ut exakt som ditt lack. Orkade inte bry mig men det är ju skumt att så många är med om just detta. Minst sagt störande och det måste ju vara korkarna det är fel på.

    SvaraRadera
  5. Många nya trevligheter, trist med läckage dock. Jag har vid ett par tillfällen varit med om att nån flaska gått sönder i leveransen - då har allt varit nedkladdat :-(

    SvaraRadera
  6. Åhhh, kan du inte visa skyscraper lite närmare. Jag krejvar det, galet mycket, men är inte helsäker på att jag får användning för det.

    SvaraRadera
  7. Did your bottle of Kleancolor leak? I've read on Nihrida's blog that there are more people who had that problem. They are not expensive, but it still sucks :-( ( but great hauls!!!!!!! )

    SvaraRadera
  8. Wooo, jeg fikk også pakke med ChG Metro-lakker i går! De er jo superfine, gleder meg virkelig til å swatche dem! :D

    Buuu til Beauty Joint, det frister ikke så veldig å bestille fra dem når de er så slurvete... :/

    SvaraRadera
  9. Jag har haft tur med mina lack från Beauty Joint men lyckades själv spräcka korken på min Bluebell när jag drog åt den hårt. Var tvungen att hälla över lacket i en Seche Vite-flaska.

    SvaraRadera
  10. Lacken från KleanColor såg alla toksnygga ut! Gud vad jag vill ha Chunky Holo Clover! Längtar redan efter dina swatches :)

    SvaraRadera
  11. De glittriga från CG ser jättefina ut! Ser fram emot att se dem på :)

    SvaraRadera
  12. hur mycket kostar tull mm från de hemsidorna? svara gärna i ett inlägg ;)

    SvaraRadera
  13. Vad kul med paket! Och tack för länkningarna. :D

    Tråkigt värre med Metallic Pink.. Kan väl konstatera att det är skräpkorkar hos Kleancolor antar jag. :/

    Jag ser gärna mer av Trendsetter! Ett av de få lack jag är intresserad av från Metro.

    SvaraRadera
  14. Fick just hem en bställning från BJ med samma läckage på en NYX-flaska. En bit av korken hade lossnat på insidan.. mycket märkligt, aldrig råkat ut för den sortens skada tidigare.

    SvaraRadera
  15. hur köper du kom?
    asså hur mycket kostar det med frakt och sånt?

    SvaraRadera

Kommentera gärna!