lördag 6 augusti 2011

Priti NYC Mourning Widow

Min kamera har gått sönder så det kommer bli några dagar med dålig uppdatering framöver. Jag har köpt en ny på nätet och håller tummarna för att jag får den i alla fall i mitten av nästa vecka.

Jag har dock en NOTD till er som jag hade hunnit tanka över innan jag klantade mig och tappade kameran i golvet och därmed orsakade dess död. Priti NYC Mourning Widow. Lila och blått glitter i en ofärgad bas. Jag upptäckte dock snabbt att det skulle krävas många lager att få det opakt på egen hand, därför lade jag det ovanpå China Glaze Grape Pop. På bilderna har jag två lager Grape Pop och två lager Mourning Widow.

Jag hör ju till den lilla skara människor som aldrig förälskade mig i Grape Pop, utan som tycker att det är ett ganska trist lila krämlack. Mourning Widow gjordet det helt klart lite roligare att titta på. En bra sak med det här glittret är att det inte känns särskilt knottrigt. Det var inte heller jobbigt att ta bort utan det gick snabbt och smidigt.

Enda nackdelen med just den här kombinationen är att det lila glittret försvinner lite mot bakgrunden. Det hade nog varit bättre att grunda med ett lack i en kontrasterande färg.

Formulan var bra, ganska tunn konsistensen, och lättlackad. Jag har inga anmärkningar på penseln heller, den är medellång, lagom styv och lagom tjock.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Skithäftigt!"

English: Mourning Widow from Priti NYC is made out of small, round purple and blue glitter in a clear base. I soon realised it would take many coats to make it opaque on it's own, so I picked out China Glaze Grape Pop and layered Mourning Widow over it. This is two coats of Grape Pop and two coats of Mourning Widow.
The formula was quite thin for a glitter polish, but that's positive to me.

11 kommentarer:

  1. Såg riktigt bra ut, jag gillade det turkosa inslaget i glittret!

    SvaraRadera
  2. Fint och häftigt!

    Trist med kameran :( Jag har en stöttålig och helt vattentät sak. Den (o ffa jag) tar kanske inte så superbra bilder, men det är praktiskt :)

    SvaraRadera
  3. Åh gud så coolt, jag har tankarna på en liknande combo med Color CLub - Pucci-licious med CG - Electric Lilac ovanpå. Såg bild på det en gång, mums!

    SvaraRadera
  4. Det ser väldigt fint ut, helt klart en partande änka, hennes make måste ha varit ett as...

    SvaraRadera
  5. Vad tråkigt med din kamera. :( Hoppas den nya kommer snart!

    SvaraRadera
  6. Trist med kameran, hoppas att du får den nya snart.
    Det här ser onekligen ut att vara en väldigt glad sörjande änka....
    Ser ut att vara ett väldigt fint layering lack, är hiskeligt svag för sånt som är lila och glittrar.....

    SvaraRadera
  7. Nagelfreak: Ja, det piggade verkligen upp stackars Grape Pop!

    Cactus: Ja, det blåa kanske drar något mot turkost.

    Kerstin: Jag gillade egentligen inte min kamera så det var ganska skönt att få köpa en ny faktiskt. :)

    Honi: Electric Lilac har jag missat, måste kolla upp den!

    Emma P: Hahaha, visst känns det så! :-)

    Junitjej: Tack!

    Chaosophia: Äh, jag tyckte min gamla kamera var rätt kass på många sätt så det var kul att få köpa en ny. :-)

    Lina: Ja, lila glitter är snyggt!

    SvaraRadera
  8. Ajdå, inte kul med kameran, hoppas du blir nöjd med den nya iaf! Glittret ser väldigt fint ut!

    SvaraRadera
  9. Jätte fin kombination! Fint att det inte är en sådan drastisk skillnad. :)

    SvaraRadera

Kommentera gärna!