tisdag 30 augusti 2011

Ciaté Paparazzi

Jag har inte testat alltför många lack från Ciaté tidigare, kanske 3-4 stycken. Därför blev jag glad när jag fick tre stycken av en kompis förra veckan. Först ut att testas fick bli mörkt vinröda jellylacket Paparazzi.

Det här var dessvärre en smärre mardröm att lacka med. De första tre lagren blev extremt ojämna och det var stört omöjligt att sprida ut lacket jämnt över nageln. Formulan är liksom klistrig och seg. Efter det fjärde lagret ser det väl acceptabelt ut, men det är fortfarande ojämnt på sina ställen.

Nej, det här var ett riktigt bottennapp till lack och det åkte faktiskt av med detsamma.

Mitt betyg: 1/5

Sambons kommentar: "Det ser ut som cola man gjorde i Sodastreamern när man var liten. Den var inte så god och det där var inte så snyggt.

English: I haven't tried many polishes from Ciaté before, but this is by far the worst one. Paparazzi is a wine red jelly. Sounds awesome, right? Well, it's not. Application is terrible and it just won't go on evenly. The formula is sticky and glue-like. The first three coats looked awful, the fourth one sort of evened things out, but it still doesn't look good. After taking the pictures, I removed it at once.

7 kommentarer:

  1. Hm, kunde ha varit ok. Jag har fått för mig att Ciaté är ett lite lyxigare märke och då förväntar man sig väl lite bättre kvalitet.

    SvaraRadera
  2. Vacker färg men tråkigt med formulan. Du skriver för övrigt en av mina favoritbloggar, alltid roligt att se vad du målar med!

    SvaraRadera
  3. haha måste bara gilla mannens kommentar, jag är 24 år och jag hade inte sodastreamer när jag va liten haha för de fanns inte då, men de var kanske bara i skåne den inte fanns? :P

    SvaraRadera
  4. Själva färgen tycker jag är rätt ljuvlig, men det syns ju att formulan var rätt usel. Synd!

    SvaraRadera
  5. Ja, man ser formulaproblemen. Trist. Och sambons kommentar är klockren. :D

    SvaraRadera
  6. Merkelig greier det der. Har 6/7 forskjellige flasker fra Ciate og kvaliteten er utmerket. Kanskje de ikke har mestret jellyformelen ennå? Uansett synes jeg det der er en kjedelig farge også. Om du liker slike farger anbefaler jeg heller Nails Inc Victoria, en jellylakk med god formula. Jeg liker bare ikke sånne mørkerøde farger. Takk for bildene :)

    SvaraRadera
  7. Pamsan: Ja, det är ju lite dyrare. Tror inte något av de jag testat haft klockren formula faktiskt, de flesta har varit lite för tjocka i konsistensen.

    Evelina: Vad kul att höra, tack! :-)

    Chaosophia: Ja, det här var ingen rolig upplevelse.

    Sminkan: Ja, ett av de sämre lacken jag testat faktiskt.

    Nevlu: Jag har nog inte kommit riktigt överens med något av mina Ciaté-lack. Formulan har ofta varit för tjock för min smak.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!