torsdag 11 augusti 2011

China Glaze Traffic Jam

Det var lite svårt att välja nagellack i dag. Efter mycket velande fram och tillbaka föll valet på Traffic Jam från China Glazes höstkollektion Metro. Jag beställde ju mina Metro-lack från 8ty8 och Traffic Jam fick bara följa med för att fylla ut paketet. Egentligen var det bara fem lack som lockade mig.

Traffic Jam är i alla fall ett bärfärgat krämlack. I vissa ljus är det en bärig rosa, i andra ljus drar det mer mot en rödtonad lila. Jag har fortfarande inte lärt mig min kamera riktigt och är inte helt nöjd med bilderna. Det ser alldeles för lysande ut på bilderna, det är mer dämpat i verkligheten och någon nyans mörkare. Jag skulle nog säga att bilden som visar hela handen är den som är mest överensstämmande med verkligheten.

Jag är ju egentligen inte alls någon älskare av bäriga toner, men det här är helt okej faktiskt.

Formulan var utmärkt och täckningen mycket bra. Det täcker egentligen efter ett lager, men jag tycker de flesta lack gör sig bättre med två lager och så även detta. Det andra lagret ger färgen ett fint djup.

Mitt betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Det var väl classy, kanske lite ordinärt."

English: China Glaze Traffic Jam is a berry creme. I'm usually not a fan of berry shades, but I think this is quite nice. However, the pictures don't really show the right color. It's much less bright in reality and about one shade darker.
The formula was excellent and it's pretty much opaque after just one coat. I added a second coat though, and I think that gave the color some nice depth.

15 kommentarer:

  1. Men vadå, är det bara jag som gillar bäriga färger eller? :D Jag tycker det var jättefint, även om det förstås känns som om jag sett det ganska många gånger förut.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin färg :)

    Nyfiken på vilken kamera du köpte...

    SvaraRadera
  3. Men?! Det var ju hur snyggt som helst. Detta måste jag ha också. Fasen då. Hade du inte visat dessa bilderna så hade jag nog hoppat över det. *gräver febrilt efter slantarna i plånboken*

    SvaraRadera
  4. Kusligt härlig färg och vilken glans!

    SvaraRadera
  5. Jag tycker att det är fint :)

    SvaraRadera
  6. ojojoj…du har visat många lack på din blogg men detta måste vara ett av de absolut snyggaste. passar dina händer som…hand i handske.

    SvaraRadera
  7. Jättesnyggt, tycker jag, och grämer mig över att jag inte tog med det i senaste beställningen som jag nu väntar på...

    SvaraRadera
  8. Den er kanskje ikke den mest originale, men jeg synes den er kjempelekker! :D Vanskelig å ta bilde av, ja... :P

    SvaraRadera
  9. Chaosophia: Det är väl tur att någon gillar bärtoner med tanke på hur vanliga de är! ;-)

    Carina: Det blev en Canon Ixus 210 efter mycket om och men.

    Pamsan: Tänk bara på att det är mer dämpat och lite mörkare i verkligheten så att du inte blir besviken när du ser det i verkligheten!

    Tina: Haha, det verkar som att jag är ganska ensam om att tycka att liknande färger är lite tråkiga. Men just detta är ju faktiskt fint.

    Annie: Vad bra!:-)

    Makeupoholic: Ska bli kul att se vad det är som du har beställt!

    Solveig: Jag är inte jättexalterad över Traffic Jam, men det är finare än förväntat i alla fall. :-)

    SvaraRadera
  10. DET DÄR VA JU EN SNYGG FÄRG!!!
    har du överlack på ??

    SvaraRadera
  11. Skoj med ny kamera även om det tar lite tid att vänja sig :)

    Jag gillar också detta och håller med Pamsan, fasiken, det här tänkte jag inte alls köpa... Men det ser ut att påminna om OPI Miami Beet lite? Eller är det bara bilderna kanske?

    SvaraRadera
  12. kan du inte visa vad du har som är likt det? det är ingen som lagt upp nån bra "dupes" än :)
    jag gillar det mycket men jag vill inte ha massor likadana :)

    SvaraRadera
  13. Liza: Yes, jag har ett lager SV på.

    Nailspotting: Den tanken har slagit mig också. En jämförelse kommer!

    Linalinux: En jämförelse kommer alldeles strax!

    SvaraRadera
  14. helt okej men liiiite tråkigt tycker jag nog. Kommer nog inte köpa det själv.

    SvaraRadera
  15. Sminkan: Visst är det så, Traffic Jam är inte ett lack att hetsa upp sig över direkt.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!