tisdag 2 augusti 2011

A-England Holy Grail

Jag trodde faktiskt att Holy Grail från A-England skulle visa sig vara ett redigt felköp. Jag gillar inte guldiga lack som drar alltför mycket åt gult och det såg inte alls lockande ut i flaskan. Men faktum är att det är riktigt fint.

Antingen så är det guld som drar kraftigt åt gult. Eller gult med en guldig ton. Jag vet inte vilket det är. Men visst finns här en liten kolaton också? Holy Grail får mig i alla fall att längta efter kola.


Formulan var utmärkt och jag behövde tre lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Nej, usch!"

English: A-England Holy Grail is a very nice gold that leans very yellow. Or maybe it's the opposite - a yellow shimmer leaning very gold? Anyway, I like it way more than I expected to. I normally don't fall for these yellow golds. But this makes me think of toffee so of course it's a winner! The formula was excellent and I used three coats.

10 kommentarer:

  1. Hmm nja. På dig passar det...vet ej om det skulle se lika bra ut med min hudton. :S

    SvaraRadera
  2. Jäklars! Trodde inte att det skulle vara så fint och unikt. Den vill jag ha!

    SvaraRadera
  3. Det ser lite ut som mässing, tyckte det var rätt coolt. Men det ser ut som ett sånt lack som kanske inte passar alla hudtoner.

    SvaraRadera
  4. Det ser sjukt annorlunda ut på dig än på mig! Visserligen togs mina bilder i direkt solljus...kanske det beror på det.

    SvaraRadera
  5. Det ser fint ut på dig, men det känns inte riktigt som en nyans för mig.. Fast vem vet, jag kanske också skulle gilla det när jag väl testat det =)

    SvaraRadera
  6. Har suktat efter Holy Grail nu ett bra tag, finns flera stycken a-england nagellack som jag vill ha men de är helt enkelt för dyra för mig. Holy Grail verkar definitivt vara ett sånt nagellack som inte ser mycket ut för världen i flaskan men blir fint på naglarna.

    SvaraRadera
  7. Lite för mycket senaps-färgat för min smak, fast fint på dig!

    SvaraRadera
  8. Olivia: Nej, det är nog en färg som kan vara lite knepig mot vissa hudtoner, det har du rätt i.

    Pamsan: Nej, jag blev också förvånad. Tror det är något med finishen som gör att den ser så fin ut.

    Helga: Ja, så är det nog.

    Sarah: Ja, många lack ser ju helt annorlunda ut i solljus och inomhus.

    Roxcat: Ja, vem vet? Jag var ju som sagt helt inställd på att jag inte skulle gilla det. :-)

    Martine: Jag är så sugen på röda Perceval, tror jag måste beställa det faktiskt!

    Sminkan: Åh, Rollo! Tror inte jag ätit det sen jag var liten. Men då kunde jag å andra sidan trycka en hel påse (lakritsvarianten var min favorit) på egen hand. :-)

    Nagelfreak: Senap var faktiskt en väldigt träffande beskrivning!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!