söndag 28 augusti 2011

China Glaze Thunderbird

Det är konstigt, jag har verkligen saknat röda skimmerlack i höstens kollektioner. Jag har ofta klagat över att det är för mycket rött i höstkollektionerna, men i år är det för lite i stället. Inte för att jag direkt saknar röda skimmerlack i min samling, men det är ju alltid kul med nytt.

Jag plockade fram en av mina favoriter i den kategorin, China Glaze Thunderbird från 2009 års höstkollektion, Retro Diva. Vackert djuprött med massor av glödande skimmer.

Formulan är lite rinnig och småknepig att applicera. men det täcker med två lager.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Jag tror att det där är den finaste röda jag sett. En tiopoängare!"

English: I was in the mood for red shimmer today so I picked out China Glaze Thunderbird from the 2009 fall collection Retro Diva. This is definitely one of my favorite red shimmers! Two coats and slightly runny formula.

20 kommentarer:

  1. Thats a lovely polish, great colour.

    SvaraRadera
  2. hAR ETT LIKNANDE opi som heter an affair
    in square.
    eller?

    SvaraRadera
  3. Asså, jag har faktiskt inte ett enda rött skimmerlack! :O
    Detta var riktigt fint så det får helt enkelt hamna på min lista :)

    SvaraRadera
  4. Shit vad snyggt det var! Den där har helt gått mig förbi, hur gick det till??

    SvaraRadera
  5. Ja verkligen snyggt, härligt skimmer!

    SvaraRadera
  6. Jättesnyggt! Hade funderingar på att köra CG Riveter Rouge till veckan men det kanske får bli det här istället...

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Hejj! :) jag undrar vad du brukar göra när du får en spricka långt ner i en nagel? Klipoer du av den, låter den vara eller lagar den? Eller något annat?

    SvaraRadera
  9. Ännu ett att skriva upp på den där önskelistan som är lång som Eiffeltornet ungefär. ;)

    SvaraRadera
  10. Sambon har rätt, det är vrålsnyggt. Att det sedan också påminner om en julkula gör det ju inte direkt sämre. =)

    SvaraRadera
  11. Det är såå fint!
    Skulle gärna vilja se en jämförelse mellan denna och Nubars, Enchanting Red.
    Har fått för mej att dom är väldans lika...

    SvaraRadera
  12. Den er så fin! Jeg brukte denne til å lakke neglene til en venninne som skulle på fest i går, hun ble kjempefin! :)

    SvaraRadera
  13. Riktigt bedårande rödfärg! :D
    Haha, färgen får mig att längta till jul! ;)

    SvaraRadera
  14. Gaah, måste ha! Det var bland de finaste mörkröda jag sett.

    SvaraRadera
  15. Charlotta: Isn't it? I can't get enough of red shimmers. :-)

    Liza: Jag har hört talas om det, men äger det inte själv så jag kan inte svara på om de är lika.

    Martine: Då är det väl hög tid att införskaffa ett sådant? De är ju så vackra!

    Makeupoholic: Ja, hur gick det till? Skandal! :-)

    Cactus: Ja, det är verkligen ett lack med massor av djup.

    Vikab: Jag har ju inte Riveter Rouge, men tror jag måste köpa det faktiskt. :-)

    Nails by Catharina: Tack!

    Sandra: Oftast klipper jag ner nageln så långt jag kan. Jag har testat att laga med ett kit från Depend, men det höll inte så bra.

    Mrs Data: Det där med en lång önskelista känner jag igen! :-)

    Sparris: Du har helt rätt, det påminner faktiskt om en julkula! :-)

    Pernilla: Ska se om jag kan ordna en sådan jämförelse.

    Solveig: Ja, röda naglar är ju aldrig fel. :-)

    Annie: Jag längtar inte efter julen ännu, vill njuta lite av hösten först. Annars är jag jultokig! :-)

    Pamsan: Jag var helt övertygad om att du redan hade detta! :-)

    SvaraRadera
  16. Det här hade jag glömt av! Riktigt läckert :)

    SvaraRadera
  17. Ooh, vilken snygg färg! Och älskar verkligen namnet :D

    SvaraRadera
  18. Det här är också en av mina favoriter!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!