torsdag 4 augusti 2011

OPI Road House Blues

Road House Blues är ett mörkblått krämlack som i vissa ljus ser blålila ut. I flaskan tycker jag definitivt att det ser blålila ut, men väl på nageln ser det ändå mest mörkblått ut.

Jag gillar färgen hemskt mycket! Det här kommer jag garanterat att använda fler gånger i höst.

Formulan var lite smårinnig, men ändå helt okej. Jag behövde två lager för att det skulle täcka helt.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Lite intetsägande, men ändå hyfsat fin."

English: OPI Road House Blues is a dark navy blue creme that in some lights look almost blurple. At first, when I first saw it in the bottle, I was convinced it actually was blurple. But now that I've tried it on I'd definitely say it's navy.
This is a gorgeous shade and I can't believe how much I love it! The formula was a tad bit runny, but it covers nicely with two coats.

16 kommentarer:

  1. Vilken härlig blå färg. Ser mustig ut på något sätt.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den! Är den lik CG First mate?

    SvaraRadera
  3. Grymt snygg färg - jag är svag för mörkblå lack, speciellt krämlack! Har du möjligtvis jämfört med ChG Up All Night?

    SvaraRadera
  4. Pamsan: Ja, den är skitsnygg! Tror faktiskt inte att jag har någon dupe heller.

    Helga: Road House Blues är några nyanser mörkare än First Mate.

    Makeupoholic: Har tyvärr inte Up All Night så jag kan inte jämföra dem, tyvärr.

    SvaraRadera
  5. Kjempefin! Jeg har hatt lyst på en mørkeblå kremlakk ganske lenge nå, og fikk China Glaze Calypso Blue i posten denne uka. Nydelig! :)

    SvaraRadera
  6. Förlåt att jag spammar, men jag missade länken.
    http://mrsdatasliv.blogspot.com/2011/08/pest-eller-kolera.html

    SvaraRadera
  7. extremt snygg, vilket djup!

    SvaraRadera
  8. Sååå fin denna är, kommer bli helt underbar till hösten!

    SvaraRadera
  9. Jag älskar verkligen den här typen av lack! Får se om jag kommer köpa det, eller bara nöja mig med det blå från CC som ser ännu mer fantastisk ut.

    SvaraRadera
  10. Jag är med sambon den här gången. Jag har inte fattat storheten med detta (eller Sapphire in the Snow som den väl är lite lik?)

    SvaraRadera
  11. Ooohhh.... *dregglar*
    Den där stod det Laila på!

    SvaraRadera
  12. Pani Skeffington: Yes, I think the color is gorgeous! Very appropriate for fall. :-)

    Solveig: Jag har varit sugen på Calypso Blue länge, men inte kommit mig för att köpa det. Nu vet jag inte om jag behöver det längre, skulle vilja se en jämförelse på CB och RHB.

    Mrs Data: Det passar ju perfekt nu när min kamera är död! :-)

    Charlotte: I know, I think it's gorgeous!

    Sminkhörnan: Japp, det kommer den!

    Chaosophia: Jag måste ha det blå från CC också, det ser ju fantastiskt ut på alla swatches. :-)

    Sminkan: Jag har tyvärr inte Sapphire In The Snow så jag kan inte jämföra dem. På bilder ser de lika ut, men enligt Scrangie är den inte lika blå i verkligheten som den ser ut på bild. RHB är ju mer blå än blurple. Skulle vara intressant att se en jämförelse!

    Laila: Visst är den fin!

    SvaraRadera
  13. Lovely! I like everything about it: the name, the color... Must have!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!