måndag 29 augusti 2011

Isadora Sheer Amethyst

Första gången jag hörde talas om Isadora Sheer Amethyst var hos Varnish Me och självklart var jag tvungen att ge mig ut på jakt efter det. Jag hittade det i en realåda på Åhléns City för 29 kr - vilket kap!

Sheer Amethyst är ett rödtonat lila lack med holografiskt skimmer - mycket vackert och dessutom med alldeles utmärkta egenskaper.

Det glider på som en dröm, är extremt lätt att kontrollera på nageln och täcker med två lager. Jag har ingenting att klaga på. Det enda jag ångrar är att jag inte köpte två flaskor.

Mitt betyg: 4/5

Sambons kommentar: "Den ser lite för mjäkig och utspädd ut."

English: Isadora Sheer Amethyst is a pretty red toned purple with holographic shimmer that I found in a clearance bin for no money at all. So pretty and with excellent qualities. Great formula that covers in two coats. Now I only regret that I didn't buy two bottles.

20 kommentarer:

  1. Visst är det fint! Man önskar att IsaDora vill göra fler färger :)

    SvaraRadera
  2. Jag älskar detta lack! Jag ångrar också att jag inte köpte en till flaska...

    SvaraRadera
  3. Har sett det lacket hos många bloggare nu, men jag hittar det aldrig, har letat och letat... Det ser väldigt fint ut, passar din hand bra :)

    SvaraRadera
  4. IsaDora kan ju, bara dom vill. :) Jättefint men jag har inte ens försökt leta efter det. Nu är det säkert för sent men jag ska allt hålla ögonen öppna.

    SvaraRadera
  5. Er det en lysere versjon av OPI DS Extravagance? Ellers minner den meg om en lakk uten navn som jeg fant på HM for et par år siden.. nydelig! :)

    SvaraRadera
  6. Jag lyckades också knipa ett exemplar på rean nu i somras - är väldigt glad för det :-)

    SvaraRadera
  7. Köpte också ett lack på rean och älskar det så. Mer hololack från IsaDora tycker jag! :)

    SvaraRadera
  8. Älskar! Dom borde göra fler.. :)

    SvaraRadera
  9. Gillar inte Isadors nagellack i vanliga fall men detta var grymt fint!

    SvaraRadera
  10. Så fin :) Den minner meg om H&M Sinful Senorita, den er litt holografisk, men ikke så mye.

    SvaraRadera
  11. Underbart! Och jag gillar inte ens lila! Ser verkligen ut som glittrande syrener :)

    SvaraRadera
  12. Åhh, jag har letat efter det för det är ju så snyggt på alla.

    SvaraRadera
  13. Kerstin: Ja, eller hur!

    NailsbyLinda: Ja, tur att det är en stor flaska i alla fall. :-)

    Carina: Hoppas du hittar det någon gång!

    Pamsan: Det finns säkert kvar på sina håll. :-)

    Nails and oddities: Ja, det skulle man kunna säga att det är!

    Makeupoholic: Det förstår jag att du är. :-)

    Josephine: Ja, det vore ju trevlig med en kollektion med holosar till våren. :-)

    Honi: Verkligen!

    Martine: Jag har faktiskt blivit ganska så förtjust i Isadoras lack, tycker ofta att de har riktigt fina färger.

    Lovepolish: Jag missade ju Sinful Senorita, så surt!

    Erika: Själva basfärgen är egentligen inte riktigt min grej, men med lite holoskimmer blir ju allt vackert. :-)

    Åsa: Hoppas du hitta en flaska till slut!

    Maria: Visst är det, älskar det!

    SvaraRadera
  14. jag köpte oxå det på nån rea för länge sen, det är superfint men "sheer".. hur tänkte dom då? :D

    SvaraRadera
  15. Så vackert, det har jag inte lyckats springa på vad jag vet.

    SvaraRadera
  16. Åh, jättefint! Jag letade också i realådan nu i somras, men hittade inget av intresse (!)

    SvaraRadera
  17. Den ser verkligen supertjusig ut!

    SvaraRadera
  18. Jag lyckades knipa det sista exemplaret här i stan (som jag kunde hitta iaf)! Det gled verkligen på som en dröm. Perfekt formula!

    SvaraRadera

Kommentera gärna!