fredag 5 november 2010

Zoya Valerie

Just nu har jag ständigt dåligt samvete för att jag inte hinner blogga så mycket som jag skulle vilja. Bristen på bra ljus gör det svårt för mig att hinna fota lacken, jag har faktiskt tagit med mig kamera och lack till jobbet för att hinna ta några bilder medan solen (om man har tur) är framme, men oftast hinns det inte med. I stället försöker jag swatcha några lack under helgerna, men det räcker inte för att det ska bli ett inlägg om dagen under veckan.

Jaja, nu ska jag sluta gnälla och visa er dagens manikyr i alla fall. Zoya Valerie från Fire & Ice (eller Flames, som kollektionen numera heter på Zoyas egen hemsida). Ett alldeles otroligt vackert rödtonat lila lack med massor av skimmer i en ljusare nyans. I flaskan ser det ut som att det finns en del guld i lacket, men det är inget jag ser på nageln.

Vackert, inte sant? Det här är defintivt en ny favoritlila. Färgen har ett underbart djup och skimret är väldigt intensivt.

Formulan är perfekt och det är otroligt opakt. Ett lager räcker egentligen, men jag lackade ändå två lager. Det känns lite konstigt att bara lacka ett lagera, fråga mig inte varför.

Mitt betyg: 5/5

Sambons kommentar: "Skimret ger lacket det där lilla extra."

English: Zoya Valerie is definitely a new favorite purple. It has an incredible depth and it's super sparkly. The formula was great and it's very opaque. It covered completely in just one coat, but I addes a second coat anyway. For some reason, it feels weird to me to apply just one coat.

10 kommentarer:

  1. Jättefint! Jag känner igen fotoproblemet, det är himla svårt såhär års...

    SvaraRadera
  2. Åh, ha inte dåligt samvete! Förstår precis hur du känner. Har också funderat på att ta med kameran till jobbet. Har tur som har ok belysning i garaget men det är så sablans kallt där så det tar emot. :)
    Lacket är ju heeeelt underbart. Fick också Fire & Ice och alla lacken är hur fina som helst i flaskan. Har beundrat allihop länge och väl.

    SvaraRadera
  3. Hehe. Jag har på mig samma! Underbart vackert. :)

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen jättefint ut! Får nog hamna på min önskelista.. =) Jag är ju fortfarande nybörjare när det gäller att fota naglarna, men det är verkligen inte lätt nu när det knappt finns något ljus! Jag försöker komma på någon bra lösning inomhus som kan ge någorlunda bra bilder.

    SvaraRadera
  5. Ljuset så här års är verkligen inte bra. Tråkigt att fota i. Färgen på lacket är underbar.

    SvaraRadera
  6. Ljuvlig färg!
    Känner igen mig i lackfotoproblemet, det är ju omöjligt att fota så här års. Synd att man inte jobbar på en studio...

    SvaraRadera
  7. Åsa: Tack!

    Kerstin: Ja, jag längtar efter ljusare tider. Tyvärr dröjer det ju ett tag innan vi får mer sol.

    Pamsan: Jag har mina Fire & Ice ståendes vid datorn så att jag kan beundra dem så mycket som möjligt. :-)

    Mrs Data: Visst är det!

    Roxcat: Nej, visst är bristen på ljus tråkig! Vi har så dåligt ljusinsläpp här hemma så det är svårt att hitta något bra ställe.

    SminkJante: Ja, det känns ganska hopplöst, men man kan ju inte göra så mycket åt det.

    Lacky: Visst är det jobbigt!

    Sminkan: Det är underbart! Jag tycker kanske till och med att det är finare än Let's Groove.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!