tisdag 16 augusti 2011

OPI A-taupe The Space Needle

I dag har jag burit OPI A-taupe The Space Needle, ett taupefärgat krämlack från Touring America.

Taupe var ju väldigt hett för 2-3 år sen. Sedan dess har vi översköljts av taupelack, främst i krämfinish, även om Ingrid från förra hösten var ett välkommet avbrott med sitt vackra guldskimmer.

A-taupe The Space Needle sticker inte ut på något sätt för mig. Det är taupe liksom, varken mer eller mindre. Det är inte dåligt på något sätt, formulan är bra och det täcker med två lager, men om du redan har ett eller flera taupe i samlingen så behöver du förmodligen inte detta.

Betyg: 3/5

Sambons kommentar: "Usch, det ser ut som ruttna oliver."

English: OPI A-taupe The Space Needle is a taupe creme. There's really not much more to say about it. The formula is good and you need two coats. But if you already have one or more taupe cremes in your collection, you probably don't need this one.

10 kommentarer:

  1. Haha, jag sträcker mig inte så långt som att hålla med sambon, men lervälling är inte en färg jag själv trivs med :p

    SvaraRadera
  2. Moahahaha, älskar sambons kommentar! Träffande!

    SvaraRadera
  3. Åh, älskar det! älskar din blogg med. Du har typ världens bästa lacksmak, hehe... det enda dåliga med din blogg är att man vill ha alla snygga lack....:D

    Men hur gör du egentligen för att ditt lack ska torka? det vill verkligen aldrig torka för mig, och det är hemskt frustrerande!

    SvaraRadera
  4. Äsch, det var ju jättesnyggt! Ser ut som nougat. Fast jag tycker egentligen att du kör för höstiga lack just nu. Jag hävdar envist att det fortfarande är sommar :-).

    SvaraRadera
  5. Din Sambo är så himla söt, han jämför alltid dina nagellack med mat i olika former! Haha! :)

    SvaraRadera
  6. Cactus: Nej, taupe har väl aldrig varit någon stor favorit hos mig heller, även om jag tycker att det finns fina färger i den här skalan också. :-)

    Skincare by Malin R: Vad bra! :-)

    Vikab: Haha, jag tycker att han var lite väl hård. :-)

    Aurora: Tack för dina snälla ord! Mitt tips är att skaffa ett snabbtorkande överlack, t.ex Seche Vite. Gör lackandet mycket smidigare. :-)

    Tessa: Jag försöker också intala mig att det fortfarande är sommar, men jag är vansinnigt sugen på höstlack i alla fall. :-)

    Anonym: Haha, det har jag aldrig tänkt på!

    SvaraRadera
  7. För mig som inte är SÅ insatt i alla termer... Vad betyder att lacket är taupe?
    Är själv mer inne på nailart i de flesta former men att läsa din blogg (eller titta kanske är ett mer passande ord;)) ger mycket inspiration och "måste-ha-känslor"=)

    SvaraRadera
  8. Ewww- din sambos kommentar gav mig en rätt så obehaglig inre bild ;-) Annars så känns det som det finns en massa liknande lack även om det är fint. Jag gillar ju taupe lack :-)

    SvaraRadera
  9. Jag håller med om att det är ett lite överflödigt lack i en samling som min även m färgen är okej.

    SvaraRadera

Kommentera gärna!